Friday, May 22, 2009

Perjuangan belum berakhir

Bermula dengan Nabi Adam sehingga hari akhirat perjuangan menegakkan Agama Allah akan diteruskan oleh pejuang-pejuang yang sentiasa menurut perintah Allah .Setiap perjuangan penuh dengan ujian dan dugaan.Kita sebagai perjuang Islam haruslah bersabar menerima ujian dari Allah.Sesungguhnya setiap yang terjadi Allah telah tentukan hikmahnya.

Walaupun hari ini kita tewas bukan bermakna kita akan tewas selama-lamanya.Ini baru satu ujian dari Allah untuk menguji kesabaran dan keimanan kita sebagai perjuang Islam. Nabi sendiri pernah tewas didalam perperangan untuk menegak syiar Islam.

Keputusan Mahkamah Rayuan hari ini adalah satu ujian buat kita semua. Hari ini Allah uji kita dengan dua berita yang menyedihkan kita ,satu kembalinya adun Manek Urai dan Kekalahan YAB Ir Nizar di Mahkamah Rayuan.Walaupun kedua dua berita sedih itu tetapi ada hikmahnya.Melalui PR Manek Urai nanti kita semua akan bekerja keras untuk mempertahankan Dun manek Urai milik kita.Dengan keputusan Mahkamah Rayuan hari ini ,YAB Ir Nizar akan membuat rayuan di Mahkamah Persekutuan.Kerajaan Perak tetap akan dilanda krisis selagi DUN tidak dibubarkan.YB Sivakumar yang dirampas kuasanya pada 7 mei lalu tidak akan membiarkan perkara itu tanpa tindakan.

Sebagai perjuang Islam kita harus terima keputusan kerana setiap yang berlaku Allah telah tetapkan dan ada hikmahnya.

http://tumpatdaily.blogspot.com

No comments:

Followers

Video ajijoi

Loading...