Friday, May 22, 2009

Keputusan esok sekadar proses perundangan biasa - Nizar



2 comments:

Unknown said...

Takde maknenye sumer nie.. asyik kena dipermainkan olih BN ajerler PR nie! Pasal tu kalu ditakdirkan, keputusan menyebelahi PR -janganlah dok suka sangat - kerana itu sebahagian daripada script and their game plan, cumer PR aje yang naive sangat after all these years! Points to ponder:
Point 1 - Camna MB Haram, Speaker Haram dan SUK Perak leh berada diatas pentas bersama2 Sultan Azlan di BB Kampar dalam upacara rasmi, sedangkan MB Nizar kat Mahkamah Rayuan dalam sidang nak menentukan sape MB yang sah...! Was it coincidently happened! Upacara diraja biasanya was not planned over night, but court session can!
Point 2 - Sultan masih iktiraf MB Haram sebagai MB sah, walaupun Mahkamah Tinggi mengatakan yang MB Nizar tidak pernah meninggalkan jawatan MB yang dipegangnye sejak beliau mengangkat sumpah sebagai MB dihadapan Sultan!
Point 3 - MB Haram pulak mungkin akan citer mcm biase dia.., yang dia bukanlah beriya sangat nakkan kuasa dan terkejar2 ke Mahkamah macam MB Nizar semata2 untuk mngetahui siapakah MB yang sah - apabila ada urusan rasmi yang lebih penting untuk rakyat diPerak atau Kampar khususnya bersama2 dengan Sultan yang dikasihi...!
Just my 2 cents thought! Thank you!

TBO said...

salam miles, sekali baca memang ade logik kate mike tu, tapi nak buat macam mane dah undang2 Malaya yg mengekang DS nizar macam tu. Hari tu pun DS nizar keluar dari bangunan SUK selepas DS Zambry dapat perintah penangguhan oleh Mahkamah Rayuan siapa yang nak sangat masuk SUK sampai Dato Hafarizam Peguam UMNO terjerit2 depan mahkamah bila di ntbu oleh media, "saya minta DS Nizar mengosongkan pejabat beliau"

Point no 2 tak logik langsung, macam mana nak jadi MB kalau hanya berkerja untuk sultan, bukan MB untuk rakyat dan sultan. ha ha ha

Followers