Sunday, May 31, 2009

Kisah Zambri & The Gang kena halau di Batu 8 Lekir

Salam Sejahtera...

Hari ini jam 2.30 ptg lebih kurang mungkin tercatat dalam sejarah Zambri selaku MB Mahkamah Rayuan telah dihalau oleh Tuan Tanah/Rumah di Batu 8 Lekir. Gambar sebelah kiri...Tuan tanahnya,.

Mengikut dari cerita salah sorang mengiringi DS IR Nizar kepada aku sebentar tadi, Zambri bersama Kong Chong Ha selaku AP Lumut yg juga Menteri Kerajaan Perumahan & Tempatan dan beberpa orang anggota polis yang mengiringinya ingin melawat ke sebuah rumah penduduk di situ yang rumahnya mengalami musibah akibat angin ribut malam tadi.

Disebabkan jalan untuk laluan kereta untuk ke rumah tersebut tak ada.. maka kereta Rasmi Zambri. Kong Cha dan Polis telah diletak di kawasan halaman rumah si tuan ni, tanpa minta izin kebenarannya. Apalagi tuan rumah ni terus minta keluar dari tanah kawasannya.. mereka tak indah larangannya.. malah mereka semakin gostan keretanya ke belakang, menyebab dia memekik tak faham bahasa ka sambil menepuk kereta tersebut.

Bila dah malu tak ada arah, mulalah cari pasal.. tanya kat tuan rumah ni, tanahnya tu bayar cukai ke tidak.. lagi la hangat tuan rumah, dapatlah maki percuma darinya "Pukimak hangpa", seawktu mereka nak keluar dari rumahnya ada lagi suara-suara mengatakan jangan layan orang tak betul...situan rumah balik balik sapa yang tak betul, kalau berani mari.. tak ada sapa yang beranila nak masuk.. dah bersalah.. nak tak nak mula tebal keluar balik... lawatan pun tak jadi..

Malu besarlah Zambri, kerana tak jauh dari situ kat Batu 10 Lekir adalah rumah mertuanya, tup-tup dia sendiri kena halau...

Pada sebelah petang DS IR Hj Nizar pulak pergi melawat ke situ, dah HJ Nizar pun risau juga pada mulanya.. takut kena halau.. sebab sangkaan mereka tuan tanah ni jenis orang tak betul... suspen aja mereka nak turun dari kereta,,, rupanya bila ia nampak Hj Nizar sampai berlari ia sambut Hj Nizarkat kereta, siap cium tangan lagi... berbangga dia dapat bertemu Hj Nizar dan ia menceritakan kisahnya yang berlaku pd Hj Nizar.. rakaman ceritanya bersama HJ Nizar ada di blog otai-manjung.

Tuan Tanah/Rumah ni menetap di KL.. entah habuannya nak jadi cerita balik kerumahnya dapat bertemu Zambri.. nasib Zambrilahhh... itulah MB yang bukan pilihan rakyat.. Padan muka kau Zambri... Kau dimalukan depan anggota polis.... depan Menteri Kabinet MCA...korang mereka tahu yang rakyat betul-betul tak suka...pi la ngadu kat Pak Mentua kau tu... apa dia nak kata....

-manjungmari

9 comments:

ONE said...

Saya sedih kerana saudara berbangga dengan tatasusila diluar norma-norma syariat ISLAM. Moga saudara akan lebih faham kalau saudara sendiri dalam keadaan yang sama. Amin.

ubatkuat said...

bagus tuan tanah tu.. bagus teramat bagus,,hak kau lah kalau orang masuk tanah kita dan kita tak suka terima orang tu...tak rugi barang seduit pun pertahankan tanah sendiri dari pendatang tak diundang..brvo tuan tanah,,kah,,kah,,

kalau aku jadi orang yg kena usir tu,,malu tujuh keturunan beb..malu beb,,mana nak letak muka

wartamaya said...

One,
Kalau kerajaan Nizar boleh di halau, kenapa salah halau Zambry?

Dah kena la tu. Ada orang hanya perlu di nasihatkan, ada orang pulak perlu ditunjuk dengan perbuatan.

Semuga Zambry tahu apa yang dia dah lakukan selama ni. TU pun kalau sedar la.

Muhamad Hazimin Sulaiman said...

norma Islam sangatkah sbg pemimpin memerli org bayar cukai tanah atau tidak dan mengatakan orang tidak betul. Allah tunjuk cash kat zambry tue. sedarlah diri..

Tinta Hitam said...

Itu menunjukkan beliau tidak dihormati oleh org org perak

A Mum Of Three Mohd said...

Yeah....!!! Padan muka!!! Padan Muka!!! Padan Muka !!!

ksahirin said...

ONE said... wrote....

Saya sedih kerana saudara berbangga dengan tatasusila diluar norma-norma syariat ISLAM. Moga saudara akan lebih faham kalau saudara sendiri dalam keadaan yang sama. Amin.

Tatasusila apa nye yang kau maksudkan???? Bertatasusila kah Zambry bila merampas kerajaan perak??? Bertatasusila kah zambry bila menghalau, mencekik, mengheret Speaker Sivakumar???? Bertatasusila kah Zambry, bila menengking Ir Nizar di depan Tuan Muda Perak????? Hairan ya, masih bercakap tentang keISLAMan, tapi tolak Ajaran Islam???? Hairan... hairan....

Pecah Tembelang said...

alah... dah sahih org tu PR halau BN! klu aku pun klu ada najis PR, aku halau korg kuar dr kwsn umah aku.

sekian!
suker hati aku lah nak ckp aper pun....

kabuspagi said...

Salam.. saya mengikuti tulisan Saudara.. tapi saya rasa saudara gunakan statment "Pemimpin di tolak Rakyat", "Merampas" dan sebagainya.. adalah sudah keterlaluan dan menyebabkan saya mula rasa tak selesa.. kenyataan "Pemimpin di Tolak Rakyat" - siapa sebenarnya yang di tolak rakyat- rakyat mana yang kita nak ambil kira.. yang benarnya BN mempunyai peluang untuk membentuk kerajaan dengan peralihan sokongan 3 orang Adun sebagai YB bebas dan meyokong BN.. kalau PR mempunyai peluang mengambil tindakan yang sama semasa 16 september 2008.. adakan kerajaan PR masa tu kita akan dilebelkan sebagai "Pemimpin di Tolak Rakyat".. jangan disebabkan perkara tersebut tidak memihak kepada kita.. kita lebelkan bermacam-macam pangilan.. walhal.. saya selaku orang perak yang duduk kat Manjoi ni tak terasa apa-apa pun...Kalau NIzar Memerintah pun sama dan Zamry pun sama.. ada rakyat yang menerima dan ada rakyat yang menolak.. itu perkara biasa.. daripada seratus 51 menerima zamry dan 49 menerima Nizar adakah ia di katakan di tolak oleh rakyat.. so kita kena terima sebagai POLITIK... di sebabkan politik kita sering dan selalu membuat dosa.. sebagi contoh jika mendirikan dan menegakkan hukum hudud itu wajib tetapi disebabkan politik BN UMNO telah mencari pelbagai alasan untuk mengelak melaksanakannya.. dan PAS sekarang pun dah nak guna alasan yang sama...sejak berkawan dengan DAP dan PKR dan disebabkan politik juga kita PAS telah mempertahankan menyokong elizebert.. YB yang ada scandal ngan Helmy di selangor... so macam mana.. saya nasihatkan supaya kita tunggu pilihan raya 13 nanti.. so masa tu PAS mesti kuatkan jentera dan pastikan BN tumbang.. sekarang masa kita buat kerja... jangan DAP letak calon melayu nanti dan dia akan jadi MB dah..

kenyataan "Merampas" pulak tak patut di gunakan.. sebab Sultan Perak mempunyai kuasa yang penuh.. so kita jangan pertikaikan.. dan dia buat pertimbangan berdasarkan perlbagai faktor.. memang Nizar menang dipusingan yang pertama tapi ia menampakkan kekalahan sultan kita.. dan tindakan ini jelas menderhaka kepada sultan kita.. kenapa masa keputusan sultan berpihak kepada kita kita sanjung sultan tetapi bila tidak kita sampai sanggup mengambil tindakan mahkamah.. apa kata dia tak pilih MB dari kalangan YB PAS selepas PRU 12 dan dia pilih dari kalangan YB PKR melayu.. so macam mana... so disini saya nampak sultan mempunyai asbab kenapa dia mempertahankan tindakannya melantik Zamry dan tidak mahu membubarkan kerajaan.. lagi sekali saya rasa elok kita tunggu pilihan raya ke 13.. dan saya yakin PR akan dapat memerintah kembali berdasarkan kecenderongan pengundi di bukit gantang.. so jangan risau.. sekarang masa kita berkerja dan fikirkan masalah rakyat.. InsyaAllah..

Followers

Video ajijoi

Loading...