Monday, April 29, 2013

Najib dan Rosmah berkempen dalam kem tentera. Boleh pulak?


KUANTAN, 28 April -- Najib Tun Razak (tengah) bersama anggota tentera dan keluarga ketika menghadiri majlis Ramah Mesra Bersama Warga Kem Batu 10 di sini, hari ini,sebenarnya motifnya lebih kepada berkempen politik dalam kem tentera.
KUANTAN, 28 April --  Najib  (tengah) berkongsi dengan  Rosmah Mansor dengan jambul terjojol mengangkat slogan I Love PM diikuti warga tentera ketika menghadiri majlis Ramah Mesra Bersama Warga Kem Batu 10 di sini, hari ini.
Pada fikiran anda, tidakkah menjadi satu kesalahan mengikut Perintah Majlis Angkatan Tentera, 1972 (Bahagian 3), yang MELARANG warga tentera menghadiri perhimpunan atau kempen politik dengan berpakaian seragam tentera?  Lihat di baju yang Najib pakai (memakai baju BN, bukan berkempen politik?), pegawai-pegawai tentera lengkap berpakaian seragam tentera.  Tidakkah ianya menyalahi peraturan di dalam PMAT 1972?  Bayangkan jika Lain-Lain Pangkat (LLP) yang berbuat demikian?  Sudah tentu akan dikenakan tindakan tatatertib.

Warga tentera mesti lakukan perubahan kali ini.  Jangan biarkan pemimpin Umno seperti ini memperdaya anda semua dengan peraturan yang mereka sendiri langgar.  Lakukan perubahan di dalam PRU 13 kali ini.
.......................

Sebelum ini


PRU13: SPR larang berkempen di kem tentera

SHAH ALAM: Parti politik tidak dibenarkan berkempen di dalam kawasan keselamatan seperti kem tentera dan balai polis, kata Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof.
 
Kata beliau, peraturan tersebut telah lama berkuatkuasa seperti mana termaktub dalam peraturan pilihan raya (Seksyen 10 Akta Kesalahan Pilihan Raya).
 
"Kalau peraturan dulu, memang tidak boleh. (Itu) kawasan keselamatan. Ini bukan (tidak bermakna) polis dan tentera tidak boleh datang kempen, tapi mereka masih boleh dengar kempen di tempat yang lain."
 
Beliau berkata demikian dalam ucapan ketika menghadiri Majlis Taklimat Persediaan PRU ke-13 kepada Pegawai Pengurus dan Penolong Pengurus di sebuah hotel di sini hari ini.
 ...........................

30 April 2013
Warga tentera mesti lakukan perubahan kali ini.  
Jangan biarkan pemimpin Umno seperti ini memperdaya anda semua dengan peraturan yang mereka sendiri langgar.  Lakukan perubahan di dalam PRU 13 kali ini.


Sumber: blog Orangni

No comments:

Followers