Monday, April 29, 2013

Abang calon BN Dun Selama sertai PAS


Nor Ghani menggulung bendera BN sebagai simbolik menyertai PAS.

IPOH: Kejutan besar berlaku di Dun Selama apabila abang kepada calon BN yang bertanding di Dun itu, Datuk Mohd Daud Mohd Yusof mengambil keputusan menyertai PAS.

Nor Ghani Mohd Yusof, 57, menyerahkan borang keahliannya kepada calon PAS Dun Selama, Mohd Akmal Kamaruddin serta calon PAS Parlimen Larut, Datuk Fauzi Shaari dalam satu majlis di Sungai Bayor, Selama, kelmarin.

Beliau melakukan simbolik menggulung bendera Umno dan BN di hadapan kira-kira 1,000 hadirin sebelum menyerahkan borang keahlian.

Nor Ghani berkata, beliau mengambil keputusan itu kerana yakin dengan perjuangan yang dibawa oleh PAS.

Katanya, beliau telah memikirkan perkara itu agak lama sebelum mengambil keputusan itu ditambah lagi adiknya adalah calon BN di situ.

“Ini bukan satu keputusan yang mudah, namun kerana Islam, saya buat keputusan ini.

“Saya ambil masa agak lama (untuk menyertai PAS) dan sekarang baru saya ambil keputusan menyertai PAS secara sah,” katanya kepada Harakahdaily.

Mengulas lanjut, beliau menegaskan akan membantu  sedaya upaya jentera berkempen menarik masyarakat demi merealiasasikan kemenangan sulung PAS disitu.

Jelasnya, beliau menyokong penuh calon PAS, Ustaz Akmal yang melawan dengan adiknya dalam pilihanraya ini dan beliau menyifatkan anak muda itu sangat berwibawa.

“Walaupun dia (Akmal) berlawan dengan adik saya sendiri, tapi saya yakin kemenangan akan memihak kepada PAS, kerana rakyat ketika ini sangat mahukan perubahan,” jelas beliau.

Dalam pada itu, Akmal ketika diminta mengulas kemasukan Nor Ghani berkata, beliau menyambut baik tindakan itu dan disifatnya satu anugerah daripada Allah.

Katanya, keputusan itu sudah memberi kesan besar kepada BN khususnya calon BN.

“Saya mengalu-alukan kemasukan beliau (Nor Ghani) dan berharap ianya akan menyuntik semangat ahli dan jentera untuk terus berkempen serta berjuang sehingga hari mengundi,” jelas Akmal lagi.

- Harakahdaily

No comments:

Followers