Tuesday, February 16, 2010

Umno sudah sebati dengan budaya fitnah, tidak bela nasib orang Melayu - PJ Perak

2 Rabiul Awal 1431H.
Mohd hafez sabri

IPOH: Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussain menegaskan dan mempersoalkan dalam kenyataan media beliau, setelah sekian lama Umno itu dipertanggung jawabkan untuk membela nasib orang Melayu, apa yang mereka lakukan untuk membangunkan orang melayu, sebaliknya pimpinan umno terus mengkayakan keluarga dan kroni mereka untuk keseronokan diri mereka semata. Menurut beliau tidakkah mereka merasa malu, jika tidak kerana orang Melayu yang memilih mereka dalam beberapa pilihanraya sebelum ini maka sudah lama politik umno ini akan terkubur.

Menurut beliau umno selama ini sudah lali dengan politik hasad dengki, cantas-mencantas dan sebagainya sudah sebati dengan politik Umno., apa yang penting bagi umno ialah kuasa dan harta.

Menurut beliau lagi perkara ini boleh ditanaya sendiri dengan pimpinan Umno. Pasti tidak ada siapa yang sanggup menafikannya. Bila kuasa ada di tangan, mereka gunakan segala kesempatan yang ada untuk mengumpul harta untuk mengisi tembolok dirinya dan kaum keluarga, dan lebih buruk lagi apabila umno telah merampas kuasa rakyat di negeri Perak

Beliau turut menyatakan bahawa masa semakin hari semakin beredar, orang Melayu tidak lagi seperti orang Melayu pada tahun 1970-an. Orang Melayu sekarang sudah bertambah cerdik. Sebab itu saya menentang keras jika ada yang mengatakan bahawa parti pembangkang telah meracuni fikiran orang Melayu, mempengaruhi orang melayu, menghasut orang Melayu dan sebagainya.

Dalam keadaan tertekan seperti sekarang pun pemimpin Umno terus bermain wayang kulit. Jari mereka tidak pernah membengkok. Sebaliknya terus menerus menudingkan ke arah orang lain. Saban hari orang Melayu dipersalahkan. Orang Melayu dituduh tidak tahu mengenang budi. Orang Melayu tidak tahu bersyukur. Kemudian jari itu ditudingkan lagi. Kepada parti pembangkang pula dikatakan memutar belitkan fakta, meracuni fikiran rakyat, jelas beliau Sehubungan dengan beliau menasihatkan kapada masyarakat melayu khususnya supaya meninggalkan perjuangan umno yang selama ini hanya menipu dan mempergunakan nama melayu untuk kepentingan politik mereka.

2 comments:

PKR (PERAMPAS KUASA RAKYAT) said...

Wahai Ajijoi,

Siapa yang sebenarnya sebati dengan budaya fitnah dan tidak membela nasib orang Melayu?

PJ PAS Perak Darul Kartun, Abu Bakar Hussain berhakkah hendak mempersoalkan kerja orang lain sedangkan awak itu ustaz yang cuba mengajar orang lain berjalan dengan betul sedangkan diri sendiri perlu sedar apa yang awak buat selama ini.

Ustaz politik berbeza dengan ustaz yang mengajar mengenai Islam.

Persoalannya betulkah PAS itu Islam? Dalam persoalan melaksanakan hudud tinggal angan2 mat jenin.

Kononnya pandai memerintah di Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang.

Mana hudud di Kedah, Kalantan, Terengganu dan Perak?

Malah kalau dilihat kembali apa komen MB Kedah, Hadi Awang sendiri, Nizar dan seangkatan dalam PAS, tiada apa yang boleh dilihat dan diakui kejayaannya.

Apa ini Abu Bakar?

PAS dan PR (tak berdaftar) gemar bertempik ke sana ke mari namun semuanya membazirkan wang rakyat di negeri yang diterajui puak ini.

Bertempiklah sepuas hatimu dalam PAS.

Sekian.

Unknown said...

Fitnah dan memecahbelahkan Melayu adalah kerja PAS. Dari dulu, kini dan sampai bila-bila. Hanya orang yang berakal dan banyak membaca saja saja tahu apa yang PAS dah buat. tapi sayang, penyokong yang bangang telah buta hati. Itu yang terjerit-jerit takbir tak tentu masa. Akal di kepala iman di dada -elok tukar - akal di tumit iman di jubur.

Followers