Tuesday, October 6, 2009

Fakta panas prk Bagan Pinang

TELUK KEMANG – Sebuah laman blog milik UMNO telah menyiarkan beberapa fakta menarik yang didakwa laman tersebut, perlu diberi perhatian oleh UMNO dan Barisan Nasional (BN) dalam pilihanraya Kecil DUN Bagan Pinang.


http://www.buletinonline.net/images/stories/berita11/IMG_3653.JPGFakta- Fakta tersebut adalah sebagaimana disenaraikan dibawah;

1. 13 peniaga di Port Dickson dikatakan kecewa diarahkan keluar kerana gerai perniagaan mereka akan dirobohkan oleh MPPD untuk dinaik taraf dengan pelbagai kemudahan baru bagi keselesaan pelancongan.

2. 16 buah pantai di Port Dickson yang menganjur dari km 3 hingga km 21, terutama Pantai Teluk Kemang, Pantai Saujana dan Pantai Blue Lagoon dikatakan terhad untuk orang awam. Dilaporkan bahawa ketiadaan laluan dan papan tanda ke pantai berkenaan disebabkan kawasan pantai tersebut dipagari oleh banglo-banglo persendirian dan swasta serta rangkaian hotel yang seolah-olah menjadi hak milik persendirian walaupun pantai telah diiktiraf sebagai harta awam di bawah undang-undang.

3. Pantai Port Dickson dikatakan kotor yang menyebabkan para pelancong dan orang tempatan geli geleman hendak ke pantai. Dikhabarkan juga banyak saluran paip kumbahan tidak terawat disalurkan terus ke pantai.

4. Kerajaan dikatakan tidak menghargai jasa tentera kerana penyerahan tugas Panglima Angkatan Tentera Jeneral Tan Sri Abd Aziz Zainal kepada Panglima Angkatan Tentera yang baru tidak dilakukan mengikut kebiasaan tradisi ATM. Tiada acara perpisahan rasmi untuk bekas Panglima Angkatan Tentera tersebut.

5. Dilaporkan pihak tentera harus perkudakan UMNO dan PAS untuk kepentingan ATM demi pertahanan negara dan nasib para perajurit.

6. Lebuhraya Seremban-Port Dickson dikatakan tidak berdaya maju serta R&R di laluan berkenaan dikatakan terbiar dan secara tidak langsung telah memberikan imej buruk kepada Port Dickson.

7. Isu perumahan terbengkalai di Bagan Pinang yang melibatkan:-

Taman Crystal Bersatu, Port Dickson
Pemaju : Maju Properties Sdn. Bhd.

Taman Anggerik, Pekan Si Rusa , Port Dickson
Pemaju : Smart Project Sdn. Bhd.

Green View Resort Homes, Port Dickson
Pemaju : Eurodec Development Const.
Sdn. Bhd.

8. Projek menaik taraf jalan Port Dickson ke Pasir Panjang dikatakan telah lama terbiar dan terbengkalai.

9. Turut dilaporkan ada keluarga yang melarat di Bagan Pinang dengan pendapatan hanya RM20 sehari.

10. Elaun RM500 untuk guru Kelas Agama dan Fardu Ain (KAFA) Negeri Sembilan dikatakan terlalu sedikit.

11. Dilaporkan penduduk Negeri Sembilan sering terputus bekalan air terutama semasa musim perayaan disebabkan kelemahan pengurusan pihak Syarikat Air Negeri Sembilan (SAINS).

1 comment:

Anonymous said...

Fakta Panas pemimpin PAS

1 - Ketua Dewan Ulama Pas Perlis menganiaya isterinya, memukul serta menafikan hak zahir, wpun batin selalu dipenuhi.

2. Nasarudin Tantawi yang berjaya memecah belahkan rumahtangga Rohaizat, dan Iblis pun ketawa disebabkan dua perkara , salah satunya apabila ada anak adam berjaya memecah belahkan rumah tangga anak adam

3. Nik Aziz dan Hadi yang mengharamkan kerjasama dengan orang kafir tapi kini sudah mandi wajib sekolah dengan mereka

4. Kemunduran setiap DUN di Kelantan, bukan sahaja masalah sampah tapi masalah sosial, ekonomi hingga tiada satu kilang pelaburan berteknologi tinggi di bangunkan di Kelantan.

5. Kegagalan pemimpin PAS pusat bersuara tentang isu arak di Selangor dan diam membisu dan ketakutan bila di jerkah ronnie liu.

6. Kegagalan pemimpin PAS di SETIAP DUN di PERAK untuk membangunkan DUN masing-masing wpun mendapat peruntukan, tapi satu pembangunan insaniah dan fizikal di lakukan oleh wakil rakyat PR di PERAK. Yang ada hanya ceramah..ceramah..ceramah

7. Kegagalan pimpinan PAS PUSAT memperjuangkan kem-kem tentera seluruh negara, hanya sibuk di Kem tentera di PD, kem yang lain bagaimana ?

8. PAS gagal mempertahankan kesucian surah-surah al quran apabila membiarkan kafir menggunakan surah2 al quran untuk kepentingan politik.

9. yang paling penting :Untuk orang PAS perjuangkan nasib keluarga masing-masing dari segi pendidikan anak2 dan ekonomi lepas tu barulah perjuangkan politik negeri orang lain, ceramah pun mintak derma, nak perjuangkan nasib orang Bagan Pinang...

Followers