Thursday, August 27, 2009

Siak, Bilal seluruh Perak dapat bonus raya


IPOH – Seramai 1,975 siak serta bilal di seluruh negeri Perak bakal menerima bonus khas sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berkata, kesemua siak dan bilal bakal menerima RM500 setiap seorang sebagai sagu hati daripada pihak Kerajaan Negeri.

Menurutnya, bonus berkenaan adalah sebagai penghargaan terhadap pengorbanan mereka selama ini.

“Peranan mereka (siak dan bilal) ini adalah penting, terutamanya bagi mengurus serta menjaga masjid di seluruh pelosok negeri.

“Mereka telah mengurus dan menjaga masjid atau surau tanpa menerima apa-apa bayaran melainkan elaun berjumlah RM300 sebulan.

“Saya berharap agar perkara ini menjadi berita gembira buat mereka menjelangnya sambutan Hari Raya Aidilfitri kelak,” katanya.

Zambry berkata demikian kepada pemberita setelah mempengerusikan mesyuarat Exco Kerajaan Negeri di pejabatnya semalam.

Hadir sama, Ketua Penerangan Negeri Perak, Datuk Hamdi Abu Bakar.

Zambry berkata, bonus berkenaan tidak diperuntukkan kepada para imam kerana difahamkan mereka (imam) ada menerima elaun berjumlah RM400 sebulan daripada pihak kerajaan.

Link : sinarharian.

Ajijoi ~ Bukan itu saja, ramai pegawai-pegawai atasan kerajaan negeri dihantar untuk mengerjakan umrah di dalam bulan puasa ini dengan tanggungan kerajaan negeri. Belanja besar nampaknya zambry untuk beli jiwa rakyat perak.

Dia peduli apa pun. Bukannya duit dia. Duit siapa? Duit kita rakyat perak la. Bagaikan perumpamaan, lembu punya susu sapi dapat nama.

Tapi, kenapa imam tak dapat bonus pulak? Sebab kes imam masjid Simpang semasa prk Bukit Gantang dulu ke?

No comments:

Followers