Thursday, August 27, 2009

Pembohongan Muhyiddin disanggah Mahathir

Inilah manusia yang mengkhianati amanah RAKYAT..!!!

Menurut Muhyiddin, semasa perbicangan antara Dr. Mahathir, Menteri Kewangan ketika itu, Tun Daim Zainuddin, Lee dan beliau, Lee mahukan bekalan air yang mencukupi disalurkan kepada republik itu dari Johor.

“Lee berkata Singapura bersedia untuk berperang sekiranya Malaysia tidak mahu membekal air yang mencukupi dan melahirkan rasa kesal berhubung projek bekalan air dari Sungai Lingu yang tertangguh.

Muhyiddin semasa berceramah di Tanjung Putus, Permatang Pauh semasa kempen pilih raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri Permatang Pasir, menjelaskan perkara itu sebagai menolak dakwaan pembangkang bahawa beliau telah menjual sekeping tanah kepada Singapura berhubung loji rawatn air di Sungai Lingu, Bandar Tenggara Johor.

Ini pula komen Dr. Mahathir dalam blognya:

“Tan Sri Muhyiddin bercakap benar mengenai desakan saya kepadanya untuk membekal air kepada Singapura, tetapi Lee Kuan Yew tidak mengancam untuk berperang sekiranya kita tidak membekalkan air.

“Sekiranya beliau (Lee) melakukan itu, saya fikir saya akan menghentikan sebarang bekalan air seterusnya,” kata Dr. Mahathir.

Dr. Mahathir berkata, beliau tidak mengetahui mengenai penjualan tanah kepada Singapura, tetapi kerana telah dipersetujui bahawa loji rawatan air akan dibina oleh Singapura di Johor, maka tanah perlu disediakan.

“Namun setelah kita memeterai perjanjian bekalan air, Singapura menimbulkan banyak isu mengenai tanah kereta api kita, pusat kastam, imigresen dan kuarantin di Tanjong Pagar, latihan pesawat perang Singapura di kawasan udara Malaysia dan Kumpulan Wang Simpanan Pusat.

“Pada ketika itu, saya sedar bahawa berbaik-baik dengan Singapura adalah tidak berbaloi,” kata Dr. Mahathir.

Muhyiddin jual tanah Johor kepada Singapura dengan mudah, kemudian menggunakan isu yang sama untuk terus membekalkan sumber air kepada Singapura.

- Kerana kepentingan peribadi dan kaum kerabatnya, Muhyiddin Yassin mengorbankan hak dan kepentingan Rakyat Johor. Malangnya masih ramai manusia bahalol di Johor yang mati hati dan menyokong si perompak Muhyiddin.

- Baru perintah satu negeri Johor, hampir separuh tanah Johor digadai, dilelong dan dijual oleh Muhyiddin Yassin. Bayangkan jika si Muhyiddin ini jadi Perdana Menteri - Hancur Negara, Musnah Bangsa. Rosak Agama dibuat oleh manusia perakus bernama Muhyiddin Yassin.

No comments:

Followers