Wednesday, September 2, 2009

Kumpulan kuning diberi perlindungan?









Walaupun polis memberikan amaran untuk bertindak terhadap kumpulan yang berhimpun didalam kawasan 30 meter daripada Bangunan SUK, tetapi kumpulan yang satu ini langsung tidak diganggu oleh polis. Malah mereka dengan bebasnya menayangkan sepanduk yang memprovokasi terhadap kumpulan yang satu lagi. Malaysiakini melaporkan saksi mendakwa polis 'berlemah lembut' ketika menyuraikan mereka.

Mereka yang berkumpul dengan memakai t-shirt berwarna kuning serta tertulis perkataan 'Daulat Tuanku Pertahankan Dun Perak' bagaikan mendapat perlindungan daripada pihak berkuasa apabila berhimpun dibelakang pihak berkuasa tersebut.

Mereka juga bebas ditemuramah oleh para wartawan seolah-olah memberikan sidang akhbar lagaknya.

Inilah blogger Parpukari daripada umno kumpulan BPN (blogger pemaki nasional) yang turut sama hadir disekitar Bangunan SUK.

*Foto-foto ehsan sya-reformis

2 comments:

jeffery said...

woi pukimak babi haramjadah...sapa cakap polis berlembut...kami pun kena cota tu gak....hanya mungkin sebab polis tak tangkap kome cakap "berlembut"...woi mamat ajijoi ....muka mike dahla cam pondan ...tapi nak belagak HERO konon...lancaula....sebenornya...kamu tu banyak buat dosa dlm bulan ramadhan yang mulia ni...tobatlah....tak MALU ke woiiii!!!!!...ngaku pejuang islam tapi PENIPU BESO..."TOK GURU YANG NGAJO LE TU"...p.s: kami pemuda kuning Perak...ikut undang2...srh bersurai kami bersurai...bkan cam kome..degil nak mampuih...ambil kopiah kat kepala tu slalt tang jubo lepaih kome berak...BODOH!!!!!

peel21 said...

blah la jeffery. ko pun sama XDE teloq macam Zambry dan BE END yang lain. X pyh ckp byk la. Ko junjung la MB haram mamak XDE TELOG ko tue.

Followers

Video ajijoi

Loading...