Thursday, May 13, 2010

Kerana Umno garu guru

umNO semakin hari semakin sawan. Bila umNo tiada hujah dalam mempertahankan tindakan mereka... maka kuasa adalah jalannya. Macam Yahudi yang menentang nabi, setelah terbongkar kesesatan mereka... maka mereka menghasut arab menentang nabi. Macam Abu Jahal yang gagal mengalahkan hujah mukjizat nabi...akhirnya tekanan hingga tahap ingin membunuh Rasulullah. umNO yang mewarisi perangai Abu Jahal pun begitu..

umNO pernah menggunakan pemuda tahan lasak untuk lawan PAS. Akhirnya pemuda tahan lasak dah tak mahu terlibat dosa menggasak...bertaubat masuk PAS... Umar antara paling kuat menentang Rasulullah..akhirnya bertaubat jadi pembela Rasulullah. umNO guna pemudanya di Felda Lubuk Merbau yang mengorbankan Ustaz Osman Talib. umNo guna pasukan keselamatan untuk membunuh Assyahid Ustaz Ibrahim Libya dan pengikutnya.

Sebagaimana Yahudi menentang budak dengan kereta kebal, begitulah umNO menentang penduduk kampung memali dengan kereta perisai. Bila pencen, ramai polis masuk PAS...menyesali dosa silam..menebusnya dengan berjuang bersama PAS. umNO rasa dia kerajaan yang tongkat langit. Dia buat pegawai kerajaan terutama Polis macam pegawai JKKK umNO yang sanggup dicucuk hidung, mungkin juga sanggup dicucuk bontot sekali ...

Guru antara yang paling ramai terinaya gara gara menyokong PAS. Guru ni orang cerdik. Walaupun Najib ucap selamat hari Guru tetapi guru tahu Najib kaki penipu. Guru terpaksa senyum depan Najib ...Najib ingat Guru setuju..rupanya guru gelakkan Najib... Mungkin Guru nampak senyum Najib macam senyum Rosmah.

Kerana sekolah ada di serata pelusuk alam, maka guru yang degil tak sokong umNO dihantar berkawan dengan orang hutan... orang asli dan kampung yang entah apa nama pun tak boleh disebut lagi... Tapi Najib terkejut beruk bila tengok beruk pun dah bawak bendera PAS... pakai baju PAS... rupenye beruk curi dari orang kampung yang dah sekampung masuk PAS.

Waktu Najib menjadi menteri Pelajaran,Najib pergi Sabah. Jumpa Ghapur Saleh yang masa tu Timbalan ketua menteri. Ghapur minta Najib bawa balik guru semenanjung kerana sebarkan PAS di sana. Najib tak boleh buat apa kerana Najib tahu hanya guru PAS yang kuat dedikasi kerjanya bangunkan Sabah dengan pendidikan....

Dulu umNO bodoh...dia ingat dengan hantar guru masuk kampung, guru takut, dia lupa guru tetap seorang Guru. Dia didik anak bangsa di mana mana. Akhirnya murid tanya kenapa guru dibuang di kampungnya.... Guru kata sebab dia sokong PAS...murid yang sayang pada gurunya juga akhirnya pakat sokong PAS kerana dia tahu baiknya guru bila jadi orang kuat PAS...

Najib sedar benda ni... Najib tobat tak buat lagi....Najib tahu...guru yang kuat PAS ni memang berani... makin diganggu makin diambil tindakan, makin berani dia... Ni yang Najib susah hati... kemana dia pergi..dia akan bawa PAS bersama... Dia anggap... umNO yang hantar dia ke tempat jauh dari kampung supaya kuat lagi lawan umNO. Orang yang hebat...semakin susah...semakin nampak kehebatannya... itulah guru...

Pemimpin tertinggi umNo tahu natijah kerja jahat mereka selama ini. Mereka tak mahu buat lagi... Mahyudin yang jadi menteri pelajaran pun tahu..johor kuat PAS kerana ramainya guru buangan yang dihantar ke sana suatu ketika dulu... Fuad Zarkasyi lagi le tahu... dia orang baik baik..dia tak mahu dosa zalim orang...dia juga tak mahu susah diri sendiri cari musuh... . Pendidikan perlukan guru berdedikasi....

Tapi spesis jahat umNO banyak lagi terutama yang baru tumbuh gigi. Di Penang Zahid Hamidi... Habis diganggu Jabatan Pelajaran Negeri... Habis guru guru di selerak merata negeri... Kononnya nak tunjuk kuasa yang ada.... Alahamdulillah, kekawan yang diinaya semakin bersemangat tinggi... Rakyat yang lihat kerja jahat pulak mula simpati.... Petanda hayat umNo tak lama lagi...

Kat perak pun sama juga... Ada seorang exco yang baru dapat gigi palsu.... Rasa negeri dan kerajaan macam mak bapak dia yang punya... Guru guru dia paling anti.... Dia sendiri dah tak betul berdiri... orang umNO sendiri pun semakin benci... Manakan idaknye... habis merata dia janji... semuanya tak jadi...

Sapa tak kenal dengan Hamidah osman ADUN sungai Rapat yang kata kalau jumpa ular dengan India lebih baik bunuh India dulu..., nasib dah duduk ujung tanduk..umNo Perak dah tak peduli, harap bergantung degan Rosmah bini Perdana Menteri...harap dapat jadi Senator lepas ni bila kalah Pilihanraya nanti.....kut kut macam Ezam boleh jadi senator free....kalau nasib baik dapat jadi menteri...

melalut pulak cerita aku ni... sebenarnya sekadar nak tulis pasal nasib guru.... pejuang perintis merdekakan negara dulu... Kini sapa pun Tak peduli..umNo plak dah dikuasai kapitalis... Guru dalam umNO hanya jadi pencacai cuci taik gigi.... pilihan terbaik...masuk PAS demi mempertahankan nasib anak bangsa sendiri... SELAMAT HARI GURU CIKGUKU....

CIKGU FAIZUL...

1 comment:

azman kamarul said...

Terima kasih kepada sahabat yang masih mengenag jasa guru....kalau tiada guru tiada PM ketika ini...tetapi PM inilah yang paling jahat dan zalim kepada guru...mungkin kerana ia berguru di London maka hormaynya pada guru di London..guru-guru di London banyak mengaji dengan Yahudi......

Followers

Video ajijoi

Loading...