Friday, November 27, 2009

Sembelihan aqiqah petang raya

27 NOV Petang tadi sejurus 9 ekor kerbau yang dibeli tiba, seekor daripadanya telah disembelih untuk majlis aqiqah. Manakala baki 8 ekor lagi akan disempurnakan qurbannya pada pagi esok.

Ikat elok-elok, karang dia lari kang. Lari meninggalkan tempat tu
satu kes, kalau dikejornya semua yang ada kat situ, amacam?

Bawak bebanyak besabo ye kerbau oii...

Macam lawan tarik tali je...ada tukang sorak pulak?

Apa yang dibisikkan kepada kerbau tu sampai termenung dia sekejap.

Ustaz Abu Bakar sedang membacakan nama-nama peserta aqiqah.

Ustaz Abu Bakar sudah bersedia untuk menyembelih
kerbau aqiqah. Ada pulak teringin nak jadi koboi.


Video sembelihan aqiqah oleh Ustaz Bakar.

Kerbau yang dikorbankan untuk majlis aqiqah.

Buka tali pengikat pada kerbau. Dah mati dah tu.
Boleh lapah dah.




Ramai yang datang membantu menyempurnakan majlis
aqiqah pada petang ini.

Cantik sungguh isi dalam perut kerbau ni.

Pelapah daging yang diimpot daripada Putrajaya ni.
Ustaz Che Leh yang turut serta dalam majlis aqiqah petang ini.

Ini tiada kena mengena dengan kes berarak bawak
kepala lembu di Selangor suatu ketika dulu.

Akak-akak ni tunggu daging untuk dimasak ke...
atau tunggu suami yang dari tadi tak balik-balik?
Ohhh...tunggu daging nak dibuat bakso...

Daging yang sudah siap dipotong

Menjadi bahan masakan untuk para petugas majlis qurban esok

1 comment:

armouris said...

info tentang kebaikan cara sembelih Islam kat sini - Kelebihan Menyembelih Binatang

Followers

Video ajijoi

Loading...