Al-Quran Digital Read Pen

Al-Quran Digital Read Pen

Sunday, April 15, 2012

Hamidah disiasat SPRM lagi?

Baru-baru ini Hamidah Osman telah disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) buat kesekian kalinya.

Menurut maklumat yang diterima, siasatan SPRM kali ini tertumpu kepada kes tuntutan palsu jamuan makan tengahari oleh Hamidah melalui
Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) pada tahun 2008.

Suatu yang menarik menurut maklumat itu lagi adalah tuntutan jamuan makan tengahari tersebut adalah di dalam bulan Ramadhan, bulan di mana umat Islam diwajibkan berpuasa.

Sebelum ini, Hamidah dikatakan mempunyai 7-8 kes di SPRM yang melibatkan rasuah. Tetapi sehingga kini kes-kes tersebut masih tersimpan rapi daripada pengetahuan umum. Mungkin kerana kedudukannya di dalam kerajaan negeri Perak yang masih menyelamatkannya daripada di ambil sebarang tindakan.

Adalah menjadi tanggungjawab para pengundi di Dun Sg Rapat untuk mengalahkan Hamidah di dalam pilihanraya umum ke-13 nanti agar kes-kesnya dapat dibongkar dan dikenakan tindakan yang sewajarnya.

11 comments:

alhusseyn said...

Ia berlaku pada 2009.Bulan Mac atau April masa pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gantang. Saya pernah diambil statement oleh SPRM Putra Jaya sebanyak 2 kali - diaorang dtg ke rumah.
PRU -12 pada 8 Mac 2008 PR berkuasa 11 bulan sahaja sebelum dirampas pada minggu pertama Feb 2009 bila pd 4 feb. 3 katak tu lompat!

SUNGAI RAPAT ONLINE said...

Saya juga pernah menjadi ketua kampung. saya juga pernah melondehkan seluar murid perempuan. saya juga telah menggantungkan seluar dalah disekeliling dewan orang ramai. saya juga telah meninggalkan bil elektrik sejumlah RM3000.00 yang kini terpaksa ditanggung oleh ketua kampung sekarang ...siapakah saya?

Satu lagi saya bekerja diPublic bank jalan Yang Khalsom dan pernah pecah amanah dan meminta Nga dan Ngeh untuk menyelesaikan masalah itu siapakah saya?

Tunggu pendedahan daripada Sungai Rapat Online

Azizul Nizam said...

Tak salah untuk mendedahkan apa-apa kesalahan tetapi pastikan fakta yang betul dan tepat, bukannya hanya auta semata.

Sekejap dakwa RM3000, sekejap kemudian tulis pula RM2000.

Dalam keghairahan untuk membuat sesuatu pendedahan, janganlah sampai menampakkan kebodohan diri sendiri, apatah lagi menghina pengunjung blog dengan membodoh-bodohkan mereka.

Bekas tentera seperti blogger Sg Rapat Online juga punya maruah diri, janganlah hanya kerana wang ringgit yang dibayar, iman dan akal dibekukan.

Duit pencen tak cukup ke bagi makan anak bini?

alhusseyn said...

Anjing penjilat bontoh Hamidah ini tentu mendapat arahan tuannya supaya menyalak kuat kuat.Kesian punya biul!

SUNGAI RAPAT ONLINE said...
This comment has been removed by the author.
SUNGAI RAPAT ONLINE said...

Adakah mulia menjadi anjing kurap cina DAP semata-mata untuk mendapatkan sesuap nasi. Adakah mulia melondehkan seluar murid sekolah rendah, adakah mulia menggantungkan seluar dalam didewan orang ramai.

sayangnya seorang kerani Public bank menjadi balaci cina DAP dan seorang bekas guru menjadi anjing kurap belaan cina DAP

Cukup ker makan duit cina DAP

BumiPerak said...

haha.. berasap panas nampak DUN Sg Rapat ni!

Pak Oncu said...

aku pun bekas tentera amat amat memamlu kan ada bekas tentera yg bingai dan sengal mcm mangkok di atas tu ,, hahahhaha navy kira ok sikit darat katak hijau mau pun camar udara,,,

YOPSAPU said...

Sg Rapat Online ni mesti tentera yg byk menghabiskan masa kat RSAT. Att B dan C memanjang. Tu yg otak dia beku, peluh tak keluo!

feezee said...

Sungai rapat online..Sungai rapat online..

kenapa komen kamu terlalu racist, penuh dengan dengki dendam kesumat???

adakah ini wajah sebenar 1 malaysia yg idola kamu warwarkan??

adakah ini tebiat rakan2 kamu dan saudara-mara yg sekepala dengan kamu?? hanya itu sajakah komen kamu?? apakah perlu kamu komen sedemikian rupa seakan2 komen budak2 sekolah??

sedarkah dan tahukah kamu, dengan siapa kamu berjual beli barang2 keperluan harian, sayur ikan, dengan cina DAP atau cina MCA, Gerakan dll??

adakah kamu sedar cina DAP kah atau cina MCA kah yang tolong tukar tayar kenderaan, motor, basikal kamu, anak bini kamu, sedara-mara kamu??

adakah tertulis di ubun2 atau dahi mereka sebagai DAP atau MCA atau sebagainya??

ohh... kalau begitu fikiran kamu, eloklah kamu berkemas2 pakaian, bawa anak bini kamu pegi duduk kat padang pasir atau duduk dekat Tel Aviv supaya kamu tidak ketemu lagi dengan cina2 DAP atau MCA...

sekian nasihat dari anak muda di DUN Sg Rapat yg cintakan keamanan..

feezee

Tun Izuddin Rohimi Ariffin said...

SUNGAI RAPAT ONLINE, melayu mudah lupa.....Parlimen bahagian Gopeng siapa yg pegang? siapakah bertanding?
Adakah dikalangan orang Melayu?
jgn berfikiran sekular....gunakan Agama Islam sebagai pegangan hidup.


P. 071 - GOPENG

1. TAN CHIN MENG BN
2. LEE BOON CHYE PKR

Followers

Video ajijoi

Loading...