Thursday, December 31, 2009

Hadiah tahun baru, harga gula naik RM0.20 sekilogram

Harga runcit gula dinaikkan sebanyak 20 sen sekilogram kepada RM1.65 di Semenanjung dan RM1.75 di Sabah dan Sarawak mulai 12 tengah malam ini.

Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Mohd Zain Mohd Dom berkata, ia berikutan kenaikan harga gula mentah dunia.

Beliau mengumumkan kenaikan tersebut di di Putrajaya hari ini.

-malaysiakini

Berkuatkuasa 1 Januari depan, harga roti putih dinaikkan ekoran daripada tindakan Kementerian Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna memberhentikan subsidi dan memansuhkannya daripada senarai barang kawalan.

Harga roti biasa meningkat 40 sen manakala bagi harga roti klasik combo melonjak 50 sen dari harga asal.

Ajijoi ~ Tahniah kepada 1 Malaysia kerana hadiah tahun baru ini. Mulai besok, segala-gala jenis makanan dan minuman akan mula naik harga. Dan akan terus melambung-lambung lagi naiknya bila tarif elektrik juga diumumkan kenaikannya nanti.

Nampaknya, satu benda saja yang tak naik-naik.....GAJI.

"Teman yang udah lame tak melantak gule ni pun udah mule terasa pheghitnye. Nak harapkan ghoti, rhega ghoti pun udah dinaik deme. Lame-lame ape teman nak makan? Takkan laghat nelan ayor liyor aje. Itu le nasib oghang Melayu macam teman. Ditipu deme idup-idup."

RAKYAT DIDAHULUKAN...TUMPO, PENCAPAIAN KRONI DIUTAMAKAN

2 comments:

PeMiKiR said...

kerajaan taik kucing..janji tak mau naik tapi naik jugak..
kerajaan BN=Babi Negara,Barang Naik,Barisan Najis

PeMiKiR said...

if u dont mind,follow my blog..kita boleh tukar pendapat..
blog saya satusuarademokrasi.blogspot.com

Followers