Tuesday, March 30, 2010

Selamat bersidang wahai pemegang amanah rakyat negeri Perak

IPOH 30 MAC: Hari ini persidangan Dun negeri Perak akan diadakan di Bangunan SUK yang akan dihadiri oleh kesemua wakil-wakil rakyat yang telah dipilih oleh rakyat Perak pada pilihanraya umum ke 12 tahun 2008 lalu.

Perjalanan menuju kepada hari persidangan sahaja telah menyerlahkan bagaimana corak kepimpinan umno/bn yang mencuba sedaya upaya agar adun-adun Pakatan Rakyat tidak dapat menjalankan tugas mereka sebagai wakil rakyat dengan sempurna.

Tetapi sebagaimana yang diketahui oleh rakyat negeri Perak, Adun-adun Pakatan Rakyat telah menunjukkan prestasi yang tidak berbelah bahagi dalam membawa wadah rakyat ke muka pengadilan agar setiap rakyat di negeri ini diberikan hak dan kesaksamaan sebagaimana yang termaktub di dalam perlembagaan negeri dan negara di samping mesej keadilan Islam turut diketengahkan.

Bawakanlah apa sahaja rintangannya, pasti Adun-adun Pakatan Rakyat bersedia merempuhnya dengan jaya sepertimana yang telah mereka lalui selama ini.

Blog ajijoi mengucapkan SELAMAT BERSIDANG kepada semua wakil-wakil rakyat tidak kira sama ada daripada PAS, PKR, DAP, UMNO, MCA, MIC mahupun BEBAS.

Percayalah, setiap gerak geri dan perkataan anda di dalam dewan persidangan bukan hanya dirakam oleh CCTV yang terdapat disekeliling dewan sahaja tetapi takutilah akan CCTV ALLAH yang membuat kesemua rakaman buat diperhitungkan di padang Mahsyar kelak.

*Laporan-laporan terkini mengenai Sidang Dun Negeri Perak 2010 boleh anda ikuti melalui blog Cina-Islam dan juga alBanjari.

No comments:

Followers