Thursday, March 4, 2010

Pengkhianat 'kulaan' - 7 sebab Hj Mohsin tinggalkan Pakatan Rakyat?

Hampir 80% komen masuk dari artikel ini, ini dan ini adalah dari pengundi kulaan yang bertungkus lumus bekerja siang dan malam ketika PRU12 lalu untuk memberi kemenangan bergaya untuk Hj. Mohsin. Maka tertabal-lah Hj. Mohsin sebagai Ahli Parlimen Bagan Serai.

Jika dialih bahasakan komen yang banyak dimuatkan itu dari bahasa banjar ke bahasa melayu, wajar untuk Hj. Mohsin fikir semula adakah tindakannya wajar dan betul.

Sebentar tadi, YB Adun Gunung Semanggol baru sahaja menghubungi wak, menyatakan sangat kesal dan kecewa apabila Hj. Mohsin mengkhianati pengundinya dengan meninggalkan Pakatan Rakyat. Apakah beliau sanggup turun ke Bagan Serai untuk memohon maaf kepada lebih 18 ribu pengundinya yang mengundi beliau ? Apabila ditanya tentang masalah sebenar Hj. Mohsin, Yang Dipertua PAS Bagan Serai itu juga menyatakan mungkin banyak sebab, diantaranya :
1) Dipercayai/mungkin terlalu ikut cakap bini.

2) Jarang turun ke kawasan Parlimen sendiri.

3) Tekanan dari Jawatankuasa PKR Bagan Serai, wajarlah diberi tekanan jika kawasan sendiri pun tak diambil kesah..apa ke jadah ?

4) Duit peruntukan ? Hmm..! Jangan harap..genggam tak tiris..! Mampuih pi laa. Kesian kat Adun sedangkan banyak peruntukan diperlukan untuk rakyat di kawasannya yang harus diberi perhatian.

5) Dipercayai bahwa beliau adalah bekas ahli Umno sebelum ini, kerana sebelum ini beliau sangat rapat dengan Anwar ketika dalam ABIM satu ketika dahulu.

6) Sukar menerima pandangan rakan-rakan lain dalam PKR. Malah seorang YB di sini juga yang menang atas tiket PKR turut meluahkan beliau ini seorang yang 'opportunist', pentingkan diri sendiri dan hujah pandangan orang lain tak betul..dia aja yg betul.

7) Dipercayai juga beliau menghadapi masalah kewangan.
Sehubungan itu, pada malam ini juga telah diadakan Mesyuarat Tergempar oleh PAS Kawasan Bagan Serai, PKR Cabang Bagan Serai dan Kelab Penyokong PAS untuk mendesak beliau mengosongkan 'kerusi' dan semua jawatannya di dalam PKR Cabang untuk memberi laluan satu Pilihanraya Kecil diadakan semula di Parlimen P.58

-albanjari

No comments:

Followers