Friday, July 24, 2009

Pengarah bergigi paling cantik

BEBAS TUDUHAN RASUAH..Ketua Pengarah Tourism Datuk Mirza Mohammad Taiyab bersama ahli keluarganya sempat melambaikan tangan kepada penyokongya sebaik dibebaskan.

Rasuah: Bekas Ketua Pengarah Tourism Malaysia bebas

KUALA LUMPUR: Ketua Pengarah Tourism Malaysia Datuk Mirza Mohammad Taiyab hari ini dilepaskan dan dibebaskan daripada tuduhan bersetuju menerima rawatan pergigian bernilai RM13,860 tanpa balasan, empat tahun lalu.

Hakim Mahkamah Sesyen Zainal Abidin Kamarudin membuat keputusan itu selepas mendapati pihak pendakwaan telah gagal, di akhir kes pendakwaan, membuktikan kes prima facie terhadap Mirza.

Sejurus keputusan itu dibacakan, seramai lebih 100 anggota keluarga dan rakanrakan Mirza yang berada di galeri awam, bertepuk tangan dan bersorak mengucapkan "Alhamdulillah", menyebabkan hakim meminta mereka diam bagi menghormati prosiding mahkamah.

Dalam penghakiman bertulisnya hari ini, Zainal Abidin berkata pihak pendakwaan telah gagal untuk membuktikan wujudnya elemen niat di pihak tertuduh untuk menerima barangan berharga, iaitu dalam bentuk rawatan pergigian, tanpa balasan, yang merupakan kesalahan mengikut Seksyen 165 Kanun Keseksaan.

Mirza, 51, yang digantung tugasnya sebagai Ketua Pengarah Tourism Malaysia berikutan kes rasuah itu dituduh bersetuju menerima, tanpa balasan, rawatan pergigian bernilai RM13,860, yang dijelaskan bayarannya oleh pengarah Syarikat Perunding Pakar Media Zulhisyam Ayob, walaupun mengetahui bahawa syarikat itu mempunyai hubungan dengan fungsi rasmi beliau sebagai Ketua Pengarah Lembaga Penggalakkan Pelancongan ketika itu.

Mirza dituduh melakukan kesalahan itu di klinik pergigian Clinical Practise Prosthodontics Sdn Bhd, di Taman Tun Dr Ismail antara 17 Jan dan 26 Julai 2005.

baca seterusnya...

Ajijoi ~ Rawatan pergigian sahaja bernilai RM13,860.00, sudah pastinyalah giginya paling cantik di antara pengarah-pengarah yang ada. Maklum le, pengarah pelancongan. Nak menarik pelancong datang ke negara kita, bukannya kerja senang. Senyuman nak kena manis. Gigi nak kena berkilat.

Mungkin ada pengarah-pengarah lain yang rasa cemburu gigi mereka tak sekilat dan secantik gigi Mirza ni kot.

No comments:

Followers