Saturday, February 7, 2009

Antara Semenanjung Gaza dan Kuala Kangsar



Kejadian di Semenanjung Gaza dipaparkan di kaca tv setiap saat kerana ianya memberikan peluang untuk mereka-mereka mengutip wang.



Kejadian di Kuala Kangsar digelapkan daripada kaca tv kerana mereka-mereka malu mengaku kezaliman mereka sama seperti regim yahudi.


Ajijoi ~ Dr Lo' Lo' menitiskan airmata apabila merawat kanak-kanak sekolah yang berusia 10 tahun pengsan akibat asap tebal gas pemedih mata yang dibedil anggota FRU ke dalam masjid Ubudiah.

Tidak kira yang muda mahupun yang tua, disepak terajang oleh anggota FRU tanpa belas kasihan. Seorang sahabat cedera ditembak dengan peluru getah. Ramai yang sesak nafas dan pedih mata akibat gas tersebut. Masjid bukan lagi tempat yang selamat daripada serangan polis.

Anggota pasukan keselamatan digunakan sebagai perisai untuk memisahkan rakyat daripada pandangan mata pihak pemerintah dan raja. Rakyat kini bagaikan pengemis yang menunggu rezeki di tepi jalan dan tak perlu dihiraukan hatta melihat rakyatpun umpama satu dosa.

Rakyat tidak bersalah. Rakyat tidak berdosa. Rakyat juga bukanlah satu bebanan buat raja.

1 comment:

Anonymous said...

Sekarang PAS boleh dianggap penjenayah, jika kamu semua tidak merusuh , adakah keperluan polis untuk bertindak.

Masjid utk beribadat, bukan utk saluran politik. Hari jumaat adalah hari solat jumaat, pasti semua lapisan umur bersembahyang, dan tindakan melampau orang2 PAS menggunakan masjid pasti mengundang bahaya kepada jemaah lain.

Aku ada disana, dan aku dapat lihat provokasi PAS dengan menahan Raja muda, boo sultan, memenggal batu, adakah itu dihalalkan oleh agama dan undang2 ?

kebodohan PAS menjadi balaci terus terbuka, tidak ramai cina DAP yang menjadi perusuh, malah mereka sendiri tidak mempertikaikan tindakan sultan.

Semalam perusuh pas lari kedalam masjid dimana di dalamnya ada kanak2 juga yang berlindung kerana terperangkap oleh sikap BANGSAT, TOLOL, BANGANG, DAN BABI orang2 PAS.

HIDUP SULTAN DAN RAJA MUDA PERAK !!!!

Followers