Wednesday, May 9, 2012

Anak Muda Pengkalan Gate bersama majlis santai Radzi Zainon

Pengkalan gate Tambahan-5 Mei 2012

Majlis Santai Pemuda PAS bersama anak Muda Kampung Pengkalan Gate Berjaya diadakan dengan meriah sekali. Majlis yang dianjurkan kerjasama antara UPU Pengkalan Gate bersama Dewan Pemuda PAS Gopeng telah berjaya menarik hampir 60 orang anak muda yang berada di sekitar kampung berkenaan dan Lahat Baru.


Tanpa kerjasama beberapa pemuda asal kampung ini yang sanggup menginfaq kawasan rumahnya sebagai tapak program serta pengaruh mereka yang berjaya menarik kehadiran anak muda, program ini tidak dapat direalisasikan" ulas saudara Shamsuri ajk UPU Pengkalan gate yang menjadi tulang belakang beberapa aktiviti anak muda di kampung berkenaan.

Anak-anak muda yang hadir malam itu dihidangkan dengan ayam bakar dan sosej hasil sumbangan penduduk kampung Pengkalan Gate Tambahan sendiri. Malah yang lebih bermakna, para anak muda dihidangkan dengan tayangan video ceramah Ustaz Azhar Idrus dan Video BERSIH 3.0 yang berjaya membuka minda kesedaran mereka.

Menurut Saudara Radzi Zainonselaku Timbalan YDP PAS Kawasan Gopeng yang turut bersantai bersama anak muda hingga 12 malam, anak muda yang hadir ini kelihatan mula inginkan maklumat alternatif dan kefahaman baru berbanding maklumat konvensional yang mereka perolehi melalui media pro-kerajaan akhbar ataupun televisyen. Beberapa anak muda yang pernah membantu UMNO pada PRU 2008 juga hadir menandakan suatu senario perubahan mood anak muda untuk bersama Pakatan Rakyat dan PAS membuka lembaran baru pentadbiran negeri Perak.

Muhammad Nuruddin Bashah
Unit Penerangan MTD  Sg Rapat

No comments:

Followers