Thursday, January 28, 2010

Tembelang Zul Kulim pecah berderai

Assalammualaikum...

Sebagai orang Kulim Bandar Baharu rasa terpanggil juga untuk menulis mengenai MP Kulim BB sekoq ni apabila tidak tahan lagi melihat tingkah laku dan kenyataan2 yang menyakitkan hati rakyat terutamanya penyokong pakatan Rakyat. Rasa marah,benci yang meruap ruap dikalangan pemimpin Pas dan PKR di Kulim BB dah tak tertanggung lagi rasanya. Bukan setakat seminggu dua ini tetapi sejak bermulanya PRK yang ke 12 lalu. Apabila disahkan sahaja mendapat pencalunan untuk bertanding dari PKR pusat dengan penerimaan tauliah menjadi calun maka mulalah membuat onar dan duri dan menunjukkan wajah sebenar yang kononnya seorang pejuang Islam sejati. Makian dan sumpah seranah serta carut mencarut tak lekang dari mulut seorang ustaz yang dianggap zuhud pada mulanya. Kalaulah kata2 itu keluar dimulut budak2 dah lama kena makan penampar. Dana pilihanraya yang diberi kepadanya oleh PKR pusat dah habis sebaik mendapat jadi calun katanya sehinggakan duit membeli borang pencalonan dari SPR sebanyak RM25 pun tak dibayar balik kepada orang yang membelikannya. Duit ringgit dalam tempoh berkempen semuanya di keluarkan sendiri oleh pimpinan dan penyokong pakatan rakyat di Kulim sendiri. Kalau minta padanya bukan nak diberi tapi kata2 yang tidak enak didengar telinga yang akan diperolehi darinya. Padahal banyak duit derma dari seluruh Malaysia yang didermakan untuk kemenangan beliau tapi heranya kemana duit tersebut hilang hanya beliau yang tahukannya sampai ada yang telah mendermakan dari duit zakat yang tidak menghalalkannya setelah mengetahui belang sebenar beliau.

Ada juga hamba Allah yang mendermakan sebiji rumah untuk beliau semasa PRU dulu untuk penginapan dan dijadikan markas strategi beliau dan seterusnya dijadikan istana hinggap sehingga habisnya PRU dan tidak diselenggara dengan baik.jadi kotor dan tuan rumah pula dijadikan seperti hamba mencuci kekotoran dan sampah yang beliau buat sehinggakan tuan rumah terpaksa menukar kunci apabila tidak tahan lagi menjadi amahnya setiapkali beliau turun ke Kulim. Akhirnya beliau datang sekali sekala dan berpejabat didalam bas ekspress. Mai pagi balik petang dan masalah orang Kulim BB hampa selesailah sendiri. Buka pusat khidmat parlimen tak dibayarnya sewa dan duit ubahsuai pejabat maka tuan kedai terpaksalah menutupnya dan si MP Kulim BB ni pun bukalah pejabat khidmat Parlimennya di Kuala Lumpur apa berita melalui blackberrynya. Nak tau yang tulus mulus baca diblognya.HAPRAK!!

Sebenarnya kesah2 ini telah saya tulis dulu dalam tajuk MENANTI TEMBELANG MP KULIM BB PECAH. Begitu juga dengan penulis lain di Kulim seperti MIE ITIK dan MAMAT. Membongkar ke bobrokkan MP Kulim ni yang dianggap seorang pembela Islam sejati oleh orang2 yang tak mengenali beliau secara rapat. Tetapi di mutakhir ini sedikit demi sedikit tembelangnya telah mulai pecah dan baunya telah menusuk dihidung rakyat malaysia yang cintakan keadilan. Pembongkaran kami mulanya disangkal dan tidak diendahkan oleh ramai pihak termasuk pimpinan PKR sendiri tapi akhirnya kebenaran telah timbul. Maka dimakbulkan lah doa orang2 yang telah diinaya dulu. Saya malaslah nak bercerita lagi tentang duit ringgit samaada yang diperolehi dari PKR pusat, dari Kerajaan Negeri dan dari sumbangan orang ramai. Jadi pembaca fikirlah sendiri samaada duit itu sampai ke gulungan sasaran atau ke Rakyat jika MP Kulim ni berperangai begini, kalau tanya seorang pemimpin tempatan iaitu Ketua Penerangan PAS Kulim beliau akan mengatakan bahawa Zul Noordin ni belum buka mulut lagi dia dah tau MP Kulim ni nak berbohong......sampai tara tu..jadi bhai fikirkanlah sendiri. Harapkan kepiah dikepala, mungkin nyorokkan sesuatu yang tak ada diatas rasanya.

Nak cerita panjang dah banyak laman2 blog juga dah membongkarkan kebusukan dan kecelaruan yang dilalkukan oleh Uztaz kedekut macam taik hidung masin nie.....ngeeee. Baca di Blog From Perak with Love. pendekar gunung Keriang, W, Fauzdin. Greenboc semua nya membongkar kisah2 busuk yang dibuatnya. Hanya blog kickdefella aje yang mempertahankanya. Itu pun budak tu dok di Kelantan tak mengenalinya secara dekat dan juga bermasaalah disana. Ramalan saya mungkin perjanjian si Zul ni degan Najib dan UBN ni telah sampai masa atau mungkin surat tanpa tarikhnya telah cukup tempoh. Maka selain dari perjanjian mengabaikan parlimen sendiri serta waktu untuk melompat dah pun sampai. Jadi salah satu caranya untuk tidak menjatuhkan maruahnya maka biarkanlah dirinya dipecat agar tidak nampak sangat ketara kebobrokkannya. PKR membiarkannya lagi maka lagi dasyatlah statment yang akan dibuatnya.

Terakhir ini beliau menyatakan Pakatan Rakyat seperti melancarkan revolosi seperti meminda perlembagaan negara. Jadi peninglah SUA PKR Baru Sdr. Saiffudin menafikannya. Baru nak fikirkan memperkasakan PKR terpaksa memikirkan mangkuk sekoq ni...Apa punya tuuuur.. Begitulah onak dan duri yang akan dilakukannya. Jadi tunggu apa lagi PKR...takkan nak tunggu rakyat pula menjatuhkan PKR!!!!!!!!. Penyokong dan Pendokong Pakatan Rakyat akan bersetuju dengan cadangan ini. Biar nampak zalim pada seorang dari menzalimi puluhan ribu rakyat yang menyokong Pakatan Rakyat di Kulim Bandar Baharu. Lagi pun ramai pemimpin Ameno dah memperlawa beliau. Apa nak dikesahkan......

Beginilah nasib Pakatan Rakyat tak habis dugaan yang ditempohinya. Adat Perjuangan yang baik selalunya menempuh duri dan ranjau. Tekanan diterima hari kehari dan silih berganti. Ditepis rempuhan dari UBN tapi membisul dibadan sendiri, Pemimpin yang rakyat harapkan menikam sesama sendiri. Dalam waktu kesmpatan yang ada DSAI perlulah melakukan sesuatu yang drastik. Jangan dibiar barah membusuk dibadan sendiri. Buang dan Pecat kudis2 yang melekat dibadan PKR dan Tuan Guru Hj. Hadi perlu mambuang bisul di badan2 PAS. Jangan sampai biarkan sekelunit kulat tumbuh diserban PAS. Jadikan ianya satu perbedaan antara Pakatan Rakyat dan UBN. Rakyat ada mata dan menjadi hakim negara. Kalau biarkan maka rakyat akan menghukun Pakatan Rakyat,,,,maka hancur dan punahlah jalan ke PUTRAJAYA...!!!! Percayalah setelah teruk Selangor dihentam dan diduga dari setiap penjuru maka akan tiba saatnya KEDAH pula selepas ini........Perancangan UBN tak akan padam cuma masa yang akan menentukannya. Maka bersiap sedialah wahai Pemimpin Pakatan Rakyat Kedah!!!!....

Wallahhualam.

NEGARA DAN RAKYAT MALAYSIA SELAMAT TANPA UBN

Jin Brabus

-kedahlanie

No comments:

Followers

Video ajijoi

Loading...