Saturday, March 5, 2011

Trak TNB diguna SB intip ceramah Pas di Merlimau

SB guna trak TNB

MERLIMAU, 4 Mac : Skuad kamera berjaya merakam aksi Special Branch ataupun SB yang cuba membuat rakaman di tempat ceramah PAS yang mana juga berlangsung konsert Pak Long dan Azhan Atan dengan menggunakan kenderaan Tenaga Nasional Berhad.

Tindakan mereka cuba menyamar sebagai anggota Tenaga Nasional Berhad tidak berjaya apabila Skuad Kamera berjaya merakam kamera yang terletak dalam kenderaan milik Tenaga Nasional Berhad itu. Panik dengan keadaan itu, anggota SB tersebut keluar dari kenderaan dan berpura-pura tanya siapakah yang datang ceramah malam ini.

Ini sudah biasa kedengaran apabila pihak yang menjadi kuda tunggang UMNO/BN cuba menjadikan jentera kerajaan sebagai alat untuk kepentingan parti. Kehadiran tiga orang anggota terbabit sebenarnya sudah dikesan kerana tidak pernah ada juruteknik TNB datang mendengar ceramah.

Mereka meletakkan kenderaan berhadapan dengan Perpustakaan Awam Merlimau yang bertentangan dengan Markaz Induk PAS. Sebagai pihak yang bertanggungjawab, mereka tidak seharusnya menjadi kuda tunggangan kepada UMNO/BN sebaliknya menjaga ketenteraman awam.

Salah seorang pengintip

Inilah kenderaan yang digunakan

Lihat anak panah- Dalam land rover ini ada kamera

Kenderaan Tenaga Nasional Berhad

Lihat anak panah - sambungan kamera dalam land rover

Lihat anak panah

Kamera yang dihala ke tempat ceramah dan konsert

No comments:

Followers