Saturday, March 12, 2011

Perginya seorang teman blogger - Al-Fatihah buat Sam Ahmad @ Zulfikar Samsuri

Pagi ini saya menerima panggilan daripada Anas, membawakan berita pilu pemergian ke Rahmatullah seorang sahabat blogger yang sama-sama memburu berita di pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gantang yang lalu.

Sam Ahmad atau nama sebenarnya Zulfikar Samsuri, menghembuskan nafas terakhir tengah malam tadi dimajlis perkahwinan sahabatnya di Lenggong. Jenazah akan dibawa pulang ke rumahnya di Talang, Kuala Kangsar, Perak dan akan disemadikan sebelum Zohor hari ini.

Allahyarham adalah antara blogger yang membangunkan UREKA dan Perak Express yang begitu aktif dalam alam maya.

Biarpun pengenalan antara kami singkat cuma, namun ada sesuatu yang masih membekam dikalbu akan kegigihan beliau biarpun dalam kepayahan menulis dan membina laman blog.

Buat Allahyarham Zulfikar Samsuri @ Sam Ahmad, AL-FATIHAH. Semoga rohnya dicucuri rahmat disisiNya.

Catatan yang dipetik daripada facebook Otai Manjung :

Perginya seorang sahabat penulis, Al-Fatihah. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang -orang yang beriman…Amin.

Nota: baru sehari lepas berbincang utk buka tapak, ceritanya dihttp://www.facebook.com/photo.php?fbid=1622778091225&set=at.1622776891195.2075318.1289667450.1712422991&ref=nf, agak terkilan hajat tidak kesampaian, Allah lebih menyayanginya.

Sumber info dari:- Sdr M Nazri Mohd Nawi: Kpd SEMUA KENALAN, Zulfikar Samsuri (Pikar), anak saudara saya telah menghembuskan nafasnya yg terakhir sekitar tgh mlm tadi. Mengikut berita yg telah disampaikan oleh Mohd Hezairee(Aie) (sepupu beliau, anak saudara saya juga), arwah berada di Lenggong, Perak kerana menghadiri majlis nikah kahwin Cikgu Shahril, rakan sebaya beliau (s...enior saya semasa di UiTM Seri Manjung & Seri Iskandar, Perak). Apabila arwah telah selesai dan keluar dari tandas, semasa beliau mengenakan kasutnya, tiba-tiba arwah rebah. Kemudian beliau dibawa ke Klinik Kesihatan Lenggong, namun meninggal dunia di sana. Sewaktu berita ini ditaip, jenazah arwah sdg dlm perjalanan dari Lenggong ke rumahnya di Talang, Kuala Kangsar, Perak. Jika ada sebrg pembetulan perlu dibuat dlm laporan ini, silakan. Maaf kalau ada kesilapan laporan. Al-Fatihah utk Pikar.

1 comment:

jasmine0981 said...

Baru baca ni...sedih rasanya

Followers