Saturday, November 21, 2009

Zambry biarkan pasukan Seladang tersingkir

Kenyataan Media (19 November 2009)
LIGA SUPER 2010: ZAMBRY BIARKAN PASUKAN SELADANG PERAK TERSINGKIR

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) ingin memperbetulkan fakta sebenar penjelasan Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir berhubung bantuan tahunan kepada Persatuan Bolasepak Negeri Kelantan (KAFA) yang bertentangan dengan tindakan sebenar kerana Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Kelantan telah pun menyalurkan sebanyak Ringgit Malaysia Dua Ratus Ribu (RM200,000) setiap tahun tidak termasuk pertandingan akhir Piala Malaysia baru-baru ini merupakan perkara sebenarnya setelah dimaklumkan oleh Kerajaan Negeri Kelantan kepada DPPN Pk.

DPPN Pk kesal dengan serangan peribadi terhadap Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin, Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Perak oleh Datuk Seri Zambry semalam yang bukan bersifat ingin membantu tetapi atas kepentingan politiknya semata-mata. DPPN Pk yang telah melancarkan kempen Seringgit (RM1) untuk menyelamatkan Pasukan Bolasepak Perak yang mungkin akan tersingkir daripada Liga Super musim baru ini sedih dengan sikap Datuk Seri Zambry tersebut.

DPPN Pk meminta penyokong, peminat dan juga rakyat Negeri Perak jangan melihat serangan Datuk Seri Zambry terhadap Datuk Seri Nizar sebagai halangan untuk memastikan Pasukan Bolasepak Seladang Perak kita akan terus bermain di dalam kancah musim baru Liga Super 2010 ini nanti. Jesteru, DPPN Pk meminta agar semua sumbangan dapat disalurkan kepada tabung ini atas nama “Pemuda PAS Perak – RM1 Selamatkan Bolasepak Perak” : 08013010074274 (Bank Islam Malaysia Berhad).

DPPN Pk ingin menasihatkan Datuk Seri Zambry supaya bersikap rasional dan jangan cuba mempolitikkan sukan bolasepak ini kerana ramai penyokong, peminat dan seluruh rakyat Perak akan kecewa kerana sebagai seorang pemimpin harus mengenepikan sentimen politik daripada sukan demi untuk memajukan bolasepak Negeri Perak khasnya.


SALMAN HAJI SALEH
Naib Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

1 comment:

taipingmali said...

DS Nizar bukan lagi MB Perak. Mengikut kelaziman, wajar beliau melepaskan jawatan dalam skuad seladang.. senang hati...semua pihak.

Followers