Tuesday, January 24, 2012

BR1M bakal mengundang padah pada UMNO/BN

Rata-rata rakyat kini menunggu janji BN untuk memberi 'wang saku' seperti yang dinyatakan oleh PM ketika pembentangan 'Bajet Pilihanraya' baru-baru ini. Tidak kiralah samaada rakyat kebanyakan, pelajar sekolah, kakitangan awam, bahkan mahasiswa juga menuntut janji tersebut. Secara zahirnya, kita akui bahawa pemberian itu mampu memberi sedikit senyuman pada mereka, tetapi pada hakikatnya ianya umpama racun yang sedang meresapi jangka hayat UMNO/BN.

 Berbaris panjang (sumber)

Hingga ada yang pengsan

Mana tidaknya, pemberian baucer pada mahasiswa kini dijadikan bahan tukaran wang untuk mereka enjoy malah ada yang melelongnya di internet. Manakala, rakyat pula terpaksa bersusah payah hadir ke majlis-majlis penyerahan BR1M sehinggakan ada yang menunggu berjam-jam, malah ada yang kecewa apabila nama mereka tidak tersenarai dalam pemberian sumbangan tersebut.

Jelas segala apa yang berlaku kini memperlihatkan bahawa kerajaan UMNO/BN berada pada hujung usia, kerana apa yang mereka cuba laksanakan umpama 'adhoc decision' yang mengundang bencana kepada mereka sendiri.

Mari kita tunggu dan saksikan peristiwa seterusnya yang bakal berlaku dari BR1M ini nanti..!

No comments:

Followers

Video ajijoi

Loading...