Friday, January 27, 2012

Bantuan Rakyat 1Malaysia bukan duit Umno

UMNO jelas menyalahgunakan wang rakyat kerana  memanipulasi pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) RM500 seolah-olah duit itu datang dari wang  UMNO, tegas Pesuruhjaya PAS Perak Ustaz Abu Bakar Hussian.

Beliau menyatakan, buktinya kita dapat lihat di seluruh pelusuk Negeri Perak   kain-kain rentang digantung merata kampung seolah-olah pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) RM500 ini adalah pemberian UMNO BN.

Pesuruhjaya PAS Perak itu menyatakan lagi, Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) RM500 adalah wang rakyat diambil daripada berbagai sumber pendapatan Negara, Semua rakyat yang layak wajib  ambil, kerana ini adalah wang rakyat bukan wang UMNO.

Memetik ucapan beliau, " Saya percaya kini UMNO semakin tertekan dengan berbagai tawaran yang telah ditunjukkan oleh kerajaan Pakatan Rakyat di beberapa buah Negeri yang ditadbir kerajaan Pakatan Rakyat, Kerajaan Pakatan Rakyat mampu laksanakan, kerana dasar  penjimatan dan memerangi rasuah menjadi agenda utama pentadbiran kerajaan"

" Kini pemimpin UMNO kecoh menjadikan modal kempen  pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) RM500 untuk memikat hati rakyat di musim pilihanraya ini"

" Pemberian yang diberi  setiap 5 tahun sekali, itu pun apabila kuasa Umno BN berada di hujung tanduk"

http://perak.pas.org.my/

http://ustazabubakar.wordpress.com/

No comments:

Followers