Saturday, February 21, 2009

Laporan polis terhadap ugutan kepada Speaker Dun Perak


IPOH, 21, Feb.:-Laman Web mykmu.net yang memaparkan tulisan dari editornya di lapor kepada pihak keselamatan oleh ADUN Canning, Wong Kar Woh dan ADUN Titi Serong, Khalil Idham Lim. Laporan Itu telah dibuat di Balai Polis Kontinjen Ipoh pada jam 2.00 petang tadi.

Dalam tulisan editor yang tidak bertanggung jawab itu disebutkan antaranya "Jika zaman dahulu orang seperti Sivakumar ini sudah lama dibunuh oleh Laksamana Melayu. Hari ini orang Melayu sudah menjadi bacul-sebaculnya. Tidak pernah dalam sejarah Melayu pembesar Melayu mengangkat sembah kepada bukan Melayu, hari ini sudah berlaku di DUN Perak dan Selangor."

Kehadiran Khalil dan Wong disambut oleh sekitar 30 orang pemberita dan hampir 60 orang penyokong Pakatan Rakyat.
Dalam satu perenggan ditulis begini :"Nyahkan Sivakumar dan mereka yang terbabit membuat keputusan kononnya menghadiri majlis tuanku satu kesalahan keluar dari negari Perak Darul Ridzuan".

Perkataan nyahkan tersebut punya pelbagai maksud sepertimana kamus dewan menjelaskan ianya boleh bermakna membunuh.

Menurut Ketua Penerangan Pas Perak, Ustaz Azhar Saud yang ditemui disana, Islam menghalang kita mengambil nyawa seseorang tanpa mengikut undang-undang. Atas dasar tersebut, laporan polis yang dibuat hari ini disokong oleh Pas dan Pakatan Rakyat.

Lagi laporan di mstar.com


1 comment:

Anonymous said...

Kalau kata2 kesat sepert ini boleh diterima oleh kesemua orang2 melayu. Ini membuktikan semua orang2 melayu BODOH2 BELAKA

Followers