Sunday, February 1, 2009

Berambuslah Melayu


Satu perkembangan menggembirakan khabarnya berlaku di kediaman Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak di Pekan, Pahang.

Malaysiakini melaporkan, desas-desus mula bertiup kencang bahawa dua exco kerajaan Perak daripada PKR, Jamaluddin Mat Radzi dan Osman Jailu berada di kediaman Najib dalam usaha berunding dengan Timbalan Perdana Menteri dan mereka "berkemungkinan besar" menyertai Barisan Nasional.

Kedua-duanya gagal dihubungi oleh pemimpin negeri, parti dan keluarga mereka sendiri sejak empat hari lalu.

Apa yang berlaku itu menunjukkan Melayu sudah mula meyakini kepimpinan Najib. Melayu sudah mula mengiktiraf keberkesanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Melayu sudah mula menaruh harapan bahawa bisa SPRM mungkin dapat ditawarkan dengan menggayutkan diri pada yang mempunyai kuasa.

Sayangnya, ada Melayu dalam Umno yang memilih kem yang salah lalu dia juga dibogelkan oleh pegawai-pegawai SPRM. Mungkin selepas ini ramai lagi Melayu dalam Umno yang tidak tersilap kem dan Melayu luar Umno pula meyakini kepimpinan yang mempunyai kuasa untuk menawarkan bisa SPRM, polis dan menatang apa sekalipun.

Kepada Melayu yang sedang berusaha untuk bergayutan pada belalai yang khabarnya selalu menikmati jamuan di sana-sini, hampa berambuihlah cepat-cepat! No love lost!

Aku marah dan bimbang ka? Allah Maha Menyaksikan, sikit pun tak marah. Tak marah langsung. Aku suka depa berambuih!

Aku dah tak larat dah nak tengok kerajaan Perak jadi hamba tebusan depa semata-mata kerana takut sangat depa lari pi ke tempat yang depa dijangka nak lari.
Sumber : Penarik Beca

Juga cerita berkaitan di notoumno dan al-banjari

Ajijoi ~ Allah Maha Mengetahui dan maha mengatur dimana tempatnya setiap orang itu patut berada. Yang mulia bersama-sama dengan yang mulia manakala yang keji akan mencari-cari kalangan yang keji juga.

1 comment:

Anonymous said...

sekarang baru cerita ALLAH menyaksikan pulak...

pada aku sesiapa juga yang mengkhianati pengundinya adalah keji, tak kira la Pkr masuk umno, umno masuk Pkr..

tu..majoriti yang bagi diaorang menang , adalah amanah..

Nizar kata demokrasi..ni buatnya dua orang PKR ni masuk BN..demokrasi juga ke ? Nizar tengah ngelegak perut sekarang ni..

ambik...ari tu bacul benor mulut kata prinsip dan demokrasi, kome aje buat-buat tak tau, udah penuh temolok nasa tu disumbat dek nuar berahim

Followers