Saturday, March 13, 2010

PAS Perak di Mesir: Majlis Dailog dan Ramah Mesra bersama Mahasiswa dan Mahasiswi Perak

Pesuruhjaya PAS Perak, Ust. Abu Bakar Hussain sedang memberikan ucapan kepada hampir 500 orang mahasiswa dan mahasiswi Perak yang menuntut di Universiti Al Azhar Mesir

ADUN Titi Serong,DRS. Khalil Idham Lim sedang menyampaikan ucapan.

KAHERAH , 10 Mac : Sempena dengan lawatan rombongan badan Perhubungan PAS Perak ke Mesir, satu majlis Dailog dan Ramah Mesra bersama dengan Mahasiswa dan mahasiswi Perak yang menuntut disini telah daidakan di Rumah Perak disini malam tadi.

Rombongan yang di ketuai oleh Pesuruhjaya PAS Perak itu telah ditemukan dengan hampir sebahagian besar peljar Perak yang menuntu disini bagi menjelaskan isu-isu semasa termasuklah kemelut politik yang berlaku di Perak.

Mereka yang diberi peluang oleh pengajur untuk berucap dalam majlis tersebut selain dari Pesurujya PAS ialah Dato' Seri Muhammad Nizar jamaluddin dan Drs. Khalil Idham Lim.

Selain itu satu majlis dailog telah diadakan dan lebih dari sepuluh soalan utama telah dikemukakan dan dijawab secara panjang lebar oleh rombongan.

Persolan yang berkaitan dengan undang-undang dan perlembagaan telah diterang sejelas mungkin oleh pengarah jentera Pilihanraya PAS Perak yang juga seorang peguam, Hj. Asmuni Awi.

Hadir sama dalam majlis itu ialah Presiden Persekutuan Mahasiswa Melayu Mesir(PMRAM), Abdul Muis bin Muhammad dan YDP Keluarga Pelajar-Pelajar Islam Perak Mesir (KPIPM).

Disamping majlis utama tersebut, rombongan telah disajikan dengan masakan nasi ayam yang di masak oleh Mahsiswa dan peluang terbaik itu telah digunakan oleh kebanyakan mahasiswa dan mahasisiwa untuk bergambar dengan rombongan diakhir program.

Dato' Seri Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin menyampaikan penerangan tentang kemelut politik Perak kepada yang hadir.






No comments:

Followers