Thursday, March 29, 2012

Penjelasan blogger Alhusseyn terhadap fitnah oleh blog YB Hamidah


Baru-baru ini, blog YB Hamidah Osman (Sg Rapat Online) telah melemparkan fitnah kepada blogger Alhusseyn dan Pas kerana berjaya mengadakan ceramah serta menarik ramai orang ke program tersebut di Kg Sg Rokam. Kegagalan program ceramah anjuran Hamidah pada hari yang sama untuk menandingi ceramah Pas tersebut telah membuatkan Hamidah tidak senang duduk. Apatah lagi apabila diumumkan kemasukan bekas Ketua Pemuda Umno Sg Rokam ke dalam Pas pada ceramah malam itu.

Bekas Ketua Pemuda Umno Sg Rokam tersebut juga telah dipaksa oleh orang-orang Hamidah untuk membuat pengakuan yang beliau telah diperdaya untuk memasuki Pas.

Kepada yang pernah singgah di blog Hamidah, Sg Rapat Online, pasti tahu tahap pemikiran penulisnya dan ketepatan berita yang dilaporkan. Bahasa yang digunakan juga bukanlah dari kalangan elit Melayu yang memperjuangkan bangsa tetapi lebih kepada survival pemiliknya sahaja.

Berikut adalah penjelasan daripada blogger Alhusseyn yang dipetik daripada blog beliau mengenai fitnah tersebut:-

Rabu, Mac 28, 2012

Hamidah Laknatullah Sesungguhnya!

Pada 25 Mac 2012 malam Isnin satu ceramah telah diadakan oleh PAS Cawangan Sungai Rokam di Kg Sg Rokam, Ipoh. Yang lucunya, Hamidah pun ikut buat juga. Mana-mana Pakatan Rakyat buat ceramah

Bila Hamidah dapat tahu, dia terhegeh-hegeh membatalkan majlis ceramah 'Yahudi Laknatullah' nya yang pada mulanya dirancang akan diadakan di Arena Square Batu Gajah. Lalu dipindahkan ke Dewan Ahmad Said, Sg Rokam, untuk menyaingi ceramah Pakatan Rakyat yang telah dirancang terlebih awal.

Dalam risalah yang Hamidah edarkan, dia tidak berani menyebut anjuran Umno atau olehnya. Mungkin dia sedar, orang ramai memang menyampah dan tidak akan pergi kalau tahu dia adalah penganjurnya.

Kalau tidak kerana ada makan percuma dan 5 buah bas untuk mengangkut orang luar ke sini, sudah tentu sunyi sepi lah majlis Hamidah.

Atas tujuan untuk menganggu ceramah PR, Hamidah telah memasang dua corong speaker dan satu speaker box di luar kawasan dewan. Dia ikat corong-corong tu pada tiang telepon kat luar pagar dan dihalakan ke arah lokasi ceramah PR.Tiga speaker box lain juga turut di halakan ke arah lokasi ceramah PR.Dahsyat betul perangai Midah ni – mengalahkan Yahudi!

Sewaktu majlis ceramahnya sudah kehabisan modal, dan pihak kami masih garang dengan penampilan DS Nizar, puak Hamidah mengulang-ulang rakaman ceramah Hamidah semata-mata untuk menganggu ceramah Nizar.Mujurlah PA sistem kami pun cukup power!

Ceramah Midah laknatullah itu tidak mencapai sasarannya.Seketika bila DS Nizar menarik nafas dan ‘pause’ sebentar, maka ketika itulah kami sempat mendengar laungan lolongan Midah yang terlalak terlolong. Kami semua sekadar gelak dan terasa lucu dengan sikap Midah tersebut!

Dalam blog bangang ini dia kata Pas/PR telah mempergunakan saudara Jefry Bin Saudi iaitu bekas ketua pemuda Umno Kg Sungai Rokam sebagai penerima penghargaan tetapi diumumkan bahawa saudara Jefry telah menyertai Pas secara rasminya bersama 20 orang rakan-rakannya ….. ha! ha! ha!

Jefry telah dianiayai oleh Cikgu Ali @Alhussein juga kawan rapatnya. Saudara Radhi Zainon pula adalah perancang utama penipuan ini agar penyokong tegar Pas tetap menyokong mereka. Ha! ha! ha!

Sebelah ni gambar Jefri yang datang ke rumah saya sebentar tadi membuat penjelasan kepada saya. Saya dah rakam, tunggu diupload nanti...

Nampak sangat menggelabah puak-puak Hamidah ni – nak membohong pun tak pandai.

Mereka buru Jefri dan membawanya ke pejabat Pusat Khidmat Masyarakat Hamidah dan paksa dia buat pengakuan.Mereka paksa Jefri baca skrip yang telah mereka sediakan.

Jefri dan rakan-rakanya sudah lama masuk PAS.Cawangan kami ini pun hampir setahun tidak buat ceramah kerana keuzuran saya.

Pada kesempatan kami mengadakan ceramah pada malam tersebut, maka kami pun umumkan kemasukan Jefri dan rakan-rakanya yang lain.

Itu yang buat Hamidah tersentak dan kelam kabut. Dia rasa macam tidak percaya.Pagi-pagi esoknya dia arahkan orang-orang cari Jefri dan paksa buat pengakuan ’turning over’ Ha! Ha! Ha!

Korang tengoklah sendiri sijil ahli Pas saudara Jefri bawah ini – lihat tarikhnya – 13 MAC 2011. Alhusseyn mana ada tipu punya.

Umno/BN memang dajal yang telah lahir untuk memusnahkan umat Islam dan wajar ditentang sehabis-habisnya. Mereka sanggup buat apa saja walaupun menipu, berbohong dan kelentong demi mengekalkan rampasan kuasa kepimpinan di negeri Perak.

Tunggulah videonya nanti.Seorang sahabat sedang memprosesnya.Bukan baca skripnyalah!

Khamis, Mac 29, 2012

Pengakuan Bekas Ketua Pemuda Umno Yang Masuk PAS

Blog Bangang penjilat bontot Hamidah tu tulis :
Ketika kejadian Jefry berada di Dewan Sungai Rokam dan dalam masa penghujung ceramah Cikgu Ali telah menelefon Jefri katanya diminta datang untuk memberi penghargaan kepadanya. Maka Jefri pun pergi ke khemah ceramah Pas dan diumumkan untuk naik ke pentas. Apabila Jefri berada di atas pentas, pihak Pas mengumumkan bahawa bekas ketua pemuda Umno Kg Sg Rapat telah menyertai Pas.
Korang tengok gambar Jefri yang tercongok depan majlis ceramah kita orang. Siapa yang Munafiq? kah! kah! kah! Sendiri tuduh orang Munafiq , sekarang sendirilah tanggung akibatnya.


Baginda Rasulullah pernah bersabda yang mafhumnya: "Sesiapa yang memanggil orang lain dengan 'Kafir' atau 'musuh Allah' sedangkan orang tersebut tidaklah begitu, maka tuduhan tersebut akan kembali kepadanya (orang yang menuduh)” - hadis riwayat Bukhari dan Muslim.

Begitulah juga sesiapa yang menggelar orang lain dengan 'Munafiq' atau 'pembohong' sedangkan orang tersebut tidaklah begitu, maka tuduhan tersebut akan kembali kepada orang tadi yang menuduh.

Jangan mudah percaya berita buruk atau cerita yang mengaibkan seorang Muslim. Allah swt berpesan di dalam Al-Quran :

“Wahai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang yang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.” (Al-Hujurat : 6)

Seterusnya saya sertakan penjelasan saudara Jefri yang datang ke rumah saya petang tadi untuk membuat penjelasan seperti berikut:



1 comment:

SUNGAI RAPAT ONLINE said...

Baca jawapannya disini dan tahu siapa sebenarnya munafik,siapa sebenarnya laknatullah

http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/03/isu-bekas-ketua-pemuda-umno-masuk-pas.html

Followers

Video ajijoi

Loading...