Monday, March 19, 2012

PAS optimis Pakatan kembali tadbir Perak

IPOH, 19 Mac, Pesuruhjaya PAS Perak menyatakan bahawa kerjasama parti parti komponen Pakatan Rakyat di Perak adalah cukup baik, beliau menyatakan demikian dalam Majlis Sambutan Ulangtahun ke- 4 Pakatan Rakyat Perak yang diadakan di Medan Istana Bandar Ipoh Raya baru-baru ini.

Buktinya beliau menyatakan, Mesyuarat diadakan dua minggu sekali di kalangan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat Negeri Perak.

Disamping itu, Sekretariat Pakatan Rakyat juga ditubuhkan bagi menyelaraskan dan melaksanakan program bersama, bersepakat dalam menangani apa sahaja isu dan pendirian serta bekerjasama dalam menjayakan program, jelas beliau.

Menurut beliau lagi, sehingga sekarang tidak ada isu yang boleh mengganggu kerjasama Pakatan Rakyat Perak, Prinsip yang kami sepakati ialah bersatu menumbangkan kezaliman, salah guna kuasa, amalan rasuah dan kemungkaran ekonomi Umno-BN. Sekiranya ada sekalipun hanya isu kecil yang boleh diselesaikan di meja perbincangan dengan penuh berhemah.

Memetik ucapan beliau,

"Saya yakin insya-Allah Perak akan kembali ditadbir oleh Pakatan Rakyat setelah dirampas dengan cara yang begitu kotor dan jelek oleh Umno- BN"

"Sebenarnya rakyat Perak masih bersama Pakatan Rakyat, dulu Perak dirampas bukan kerana pilihan rakyat tetapi oleh perancangan zalim Umno- BN"

" Umno tidak mampu mempertahankan kerajaan negeri, hal ini kerana dua kelompok rakyat yang selama ini menjadi talian hayat mereka sudah beralih sokongan kepada Pakatan Rakyat"

"MCA, MIC dan Gerakan sudah lumpuh dan hilang pengaruh kerana sebahagian besar pengundi Cina dan India sudah hilang kepercayaan kepada Umno-BN. Umno sudah hilang tonggak kekuatan mereka, Umno gunakan sentimen perkauman pula bagi meraih undi simpati orang Melayu menyebabkan pengundi Cina dan India semakin benci kepada Umno-BN"

"Amalan rasuah, salah guna kuasa, salah urus tadbir, perkauman, tidak menepati janji, khianat pada rakyat, pentingkan kroni, pecah amanah dan sebagainya adalah kelemahan kelemahan Umno-BN yang sangat ketara, justeru tidak ada sebab rakyat masih bersama dengan Umno-BN yang semakin menuju zaman pengakhirannya dalam arus politik Negara"

http://perak.pas.org.my/

http://ustazabubakar.wordpress.com/

No comments:

Followers