Sunday, February 13, 2011

Fitnah yang belum tenang dari Tenang

Fitnah para blogger Umno semakin menggila. Sasarannya bukan sahaja parti PAS dan juga pimpinan khususnya Tuan Guru Nik Aziz, malah agama Islam itu sendiri dijadikan bahan untuk mereka-reka isu sensasi.

Fitnah Papa Gomo mengenai sembahyang dua imam yang terjadi semasa pilihanraya kecil di Dun Tenang bulan lepas, telah mengheret pihak Istana Johor untuk turut serta memberikan komen. Sultan Johor, Sultan Ibrahim dikatakan murka apabila perbuatan sembahyang dua imam itu berlaku dinegeri Tuanku.

Fitnah itu direka cipta hanyalah melalui melihat gambar-gambar yang disiarkan disebuah laman web tanpa bersandarkan kejadian yang sebenar. Kejahilan blogger Umno mengenai solat telah menambahkan lagi kekeliruan dikalangan pelayar blog-blog mereka.

Solat Jamak dan Qasar bagi musafir mungkin belum dipelajari kerana masih menghadam kitab haid dan nifas agaknya.

Gambar diatas merungkai keadaan yang sebenarnya serta menguatkan lagi tentang kejahilan para blogger Umno begitu membahayakan dalam isu-isu yang berkaitan dengan Islam.

Kini agama Islam di Malaysia bukan sahaja diperlekehkan oleh MCA, Gerakan dan Umno, malah para blogger Umno begitu aktif menyalahtafsirkan isu-isu yang berkaitan dengan agama Islam.

Dimana peranan Jakim? Mengapa perlu berdiam diri? Kerana mereka berada di BARISAN yang sama?

No comments:

Followers