Monday, February 28, 2011

Bloggers Perak tiba di Kerdau

Bloggers Perak yang bergerak ke Kerdau sekitar jam 9.30 pagi tadi selamat sampai ke destinasi jam 3 petang tadi bersama laptop, kamera dan videocam memenuhi ruangan bonnet kereta.

Misi: membantu kerja-kerja kempen calon PAS di Dun Kerdau dengan membuat liputan dimensi media baru seperti blog, facebook dan juga twitter.

3 buah kereta berkonvoi menuju ke Kerdau di Temerloh, Pahang manakala 3 buah lagi membelah lebuhraya untuk ke Merlimau di Jasin, Melaka.

Setiap orang mempunyai tugasan dan peranan masing-masing dalam membantu kempen di dua dun tersebut dengan niat memenangkan calon Pas.

Misi bloggers Pas adalah jelas dan nyata iaitu menyuluh yang benar dan membongkar yang salah. Pastikan hak mengatasi yang batil. Segala fitnah, tohmahan, dakwaan pihak lawan melalui media utama milik mereka perlu dipatahkan dengan segera agar rakyat tidak terpesong dengan dakyah mereka. Keupayaan dan halaman yang terbentang luas untuk kita bermain adalah diruang maya, dan disitulah tempat para bloggers memainkan peranan mereka.

Biasalah, bila gunakan lebuhraya, pasti kena bayar TOL

Sebaik melepasi plaza tol, banner-banner sebegini akan menjadi penyambut setiap tetamu yang tiba ke 'Kubu Umno' ini

Antara banner yang tertinggal disini oleh Pemuda Umno Permatang Pauh. Hidup BN memang seperti dibakar api, sepertimana yang cuba dijelaskan oleh empunya banner ini

Seperti tidak cukup lagi ruang bermain(berkempen) BN di surat khabar, tv, radio, agensi kerajaan, menteri-menteri, TPM dan PM sendiri, banner-banner yang terkadang melucukan seperti ini memenuhi setiap ruang kosong ditepi-tepi jalan sekitar Kerdau. Mana tak lucunya, banner ini mengata Pas atau Umno?

Nak tunjuk baik, kebajikan rakyat menjadi keutamaan konon. Setakat buat klinik desa ni, kerajaan mana pun akan buat sehinggakan di negara komunis pun berlambak klinik. Di Taiwan pun banyak perkhidmatan perubatan yang diberi secara percuma kepada rakyat.

Jangan terkejut apabila ditahan pihak polis untuk pemeriksaan, kerana disetiap kawasan pilihanraya kecil akan diadakan sekatan jalanraya untuk memastikan keselamatan rakyat dikawasan tersebut.

Ini bukan poster calon yang bertanding di Kerdau. Cuma gambar Ketua Polis Negara yang 'menyeramkan' para penjenayah yang sedang berkira-kira hendak membuat onar disini.

Kompleks MARTEK (Markas Taktikal) PDRM yang baru saja disiapkan. Macam zon perang pun ada. Ini negara Malaysia, kata Rais Yatim, bukannya negara Arab.

Kalau setakat duduk macam berdikir barat tu dah dikira berjiwa rakyat, depa ni nak tipu sapa? Mat Bangla, Mat Indon atau Mat Nepal?

Pintu gerbang ni dah ditawan Pas

Inilah dia rupanya Markas Induk PAS di Kerdau ni. Tak lah secanggih markas induk BN, tapi sentiasa berseri dengan solat dan zikir pengunjungnya

Panji-panji yang sedia menunggu untuk dijulang

Ketibaan disambut oleh Pengarah Pilihanraya Pas Dun Kerdau, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man. Duduk bersimpuh bersahaja diatas tikar. Kalau gambar Najib yang duduk begini, dah penuh pondok-pondok bas ditampal gambar 'pemimpin berjiwa rakyat' itu

Abang Mat Sabu tengah layan cokodok sambil baring cari idea untuk ceramah malam nanti kot? Bagi yang kaw-kaw punya, Bang Mat. Biar pedih sampai ke ulu hati

Minum petang sambil berbual mesra dan berbincang strategi kempen. Kelihatan Dr Dzulkefly Ahmad (Ahli Parlimen Kuala Selangor), Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Mat Sabu dan berbaju vest itu adalah blogger yang berhemah sopan santun gaya ala-ala sedang solat apabila berdepan dengan 'orang-orang kuat' markas induk. Siapa blogger tersebut?, lu pikir la sendiri...

Kempen baru masuk hari ketiga, langit masih cerah buat Pas di Kerdau ini.

Foto-foto ehsan: Imran Ahmad Baihaqi

1 comment:

PenyapuLidi said...

Tahniah bro..teruskan usaha

Followers

Video ajijoi

Loading...