Wednesday, September 14, 2011

PAS Bukit Gantang tidak melupakan golongan miskin


Ustaz Idris Ahmad dan Ustaz Nordin Jaafar menyampaikan sumbangam

BUKIT GANTANG: Sempena Hari Raya Aidil Fitri, PAS Kawasaan Bukit Gantang tidak melupakan golongan miskin di kawasan itu untuk dibantu bagi meringankan bebanan mereka.

Kprihatin PAS kawasan Bukit Gantang terhadap nasib golongan miskin bukan hanya pada musim hari raya sahaja, malah ianya berterusan dijalankan tanpa mengira bangsa dan agama.

Demikian dijelaskan oleh Ketua Penerangan PAS kawasan berkenaan, Saharudin Ahmad Sani, yang ditemui sewaktu penyampaian sumbangan golongan miskin bagi penduduk Bukit Gantang pada 9 Ogos lalu.

Sumbangan telah disampaikan oleh Pengerusi Lajnah Tarbiyah PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad dan Yang Dipertua PAS kawasan Bukit Gantang, Ustaz Nordin Jaafar.

"Kali ini kita memberikan sumbangan kepada 70 orang penduduk miskin di kawasan inim" ujarnya.

Sebahagian dari penerima
Menurut beliau bantuan tersebut melalui Lajnah Kebajikan PAS kawasan telah memberikan sumbangan sebuah hamper,kad raya dan sedikit wang tunai.

PAS kawasan masih memerlukan sumbangan dari orang ramai untuk tabung membantu golobngan miskin dan beliaU berharap individu yang ingin menghulurkan sumbangan bolehlah menyalurkan sumbangan untuk Tabung Prihatin PAS Kawasan Bukit Gantang melalui Maybank, akuan bernombor 558051304442.

Laporan: Johari Jaafar

No comments:

Followers