Wednesday, September 14, 2011

25 pelajar terima sumbangan pendidikan PAS Tambun


Dr Khairudin menyampaikan sumbangan pendidikan

IPOH: PAS kawasan Tambun meneruskan tradisi membantu para pelajar yang akan menyambungkan pelajaran ke institut pengajian awam dan swasta sama ada di luar negara ataupun di daklam negeri.

Bantuan pendidikan tersebut yang dihulurkan oleh Lajnah Pendidikan PAS kawasan itu kepada 25 pelajar yang diadakan di Taman Meru pada 20 Ogos lalu.

"Pada tahun ini kira berikan sumbangan kepada seramai 25 orang pelajar , ini adalah aktiviti khidmat sosial kami jalankan bagi mengurangkan beban keluarga semasa mendaftar nanti," ujar YangDipertua PAS kawasan Tambun, Dr. Khairudin Datuk Abdul Malik kepada wartawan Harakah.

Walaupun sumbangan yang PAS Tambun berijkan tidak seberapa tetapi sekurang-kurangnya ianya cukup untuk membayar tambang atau perbelanjaan semasa pendaftaran mereka nanti, katanya.

Menurut beliau aktiviti ini adalah adalah sudah masuk tahun yang ke lima, anggaran keselurah para pelajar yang menerima bantuan hampir mencecah 100 orang yang melibatkan sumbangan hampir berjumlah RM20,000,
Sumber pemberian datangnyaa daripada para dermawan yang ikhlas dan tabung pendidikan PAS Kawasan Tambun, katanya lagi.

Turut menyampaikan seumbangan pada hari itu ialah Puan Zuhairah Datuk Ghazali, Ketua Muslimat PAS kawasan, Ketua Dewan Pemuda PAS kawasan, Zairul Azrun Zainal Abidin , Timbalan Yang Dipertua PAS kawasan. Ustaz Lokmanulhakim Abu Qasim dan Pengerusi Jabatan Pilihanraya PAS Perak, Haji Asmuni Awi.

Penerma sumbangan pendidikan  bergambar dengan Haji Asmuni Awi dan Dr Khairuddin
Laporan: Johari Jaafar

No comments:

Followers