Tuesday, June 15, 2010

Masihkah Adun Malim Nawar bernilai RM20juta?

Adun Malim Nawar, Keshvinder Singh a/l Kashmir Singh hari ini mengisytiharkan untuk keluar daripada DAP untuk bergerak sebagai Adun Bebas.

Kenyataannya bahawa beliau kecewa dengan kepimpinan Pakatan Rakyat di negeri Perak yang terlalu banyak berpolitik sehingga mengabaikan tugas sebagai wakil rakyat adalah terlalu mengikut skrip pihak tertentu apabila semua orang tahu tahap kerja adun-adun di dalam Pakatan Rakyat Perak berbanding dengan wakil-wakil rakyat BN itu sendiri.

Tambahan pula secara tiba-tiba beliau menyokong kepimpinan Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan amat tertarik dengan BN di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Persoalan juga timbul apabila beliau mengumumkan tindakannya untuk keluar daripada DAP di sebuah hotel di Subang, bukannya di negeri Perak sendiri.

Jika dahulunya, Keshvinder Singh pernah membuat laporan kepada SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) bahawa beliau telah ditawarkan oleh pihak tertentu untuk berpaling menjadi wakil rakyat BN dengan tawaran RM 20juta, apakah dengan keputusannya untuk keluar daripada DAP hari ini kerana tawaran yang sama?

Masihkah beliau bernilai RM 20juta kepada BN di saat heboh diperkatakan bahawa Umno Perak bergolak sakan dan 3 Adunnya bakal melompat kepelukan PKR?

Keputusannya hari ini sedikit sebanyak dapat mengalihkan perhatian penggemar politik daripada memperkatakan mengenai Adun Umno Perak yang kian gelisah dan memendam rasa di bawah pemerintahan Zambry.

Sekurang-kurangnya, pergolakan Umno Perak dapat dikendurkan daripada perhatian ramai buat masa ini dan tumpuan kini beralih terhadap reaksi DAP bersama rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat Perak dalam menangani 'tamparan' terbaru akibat dakwaan PKR terhadap Umno baru-baru ini.

Jika tidak sampai RM20juta sekalipun, mungkin 1/4 daripadanya kini dalam dakapan Keshvinder Singh.

Melihatkan reaksi beliau semasa pengumuman keluar parti DAP tadi, tekanan yang dikenakan ke atas beliau amat berat sekali.

Mungkin ditelan mati emak, diluah mati bapak. Dikulum.....

1 comment:

Anonymous said...

Salam..
1.Tu la perangai yg tak elok...selalu kaitkan dengan wang ringgit....

2.Banyak bezanya dengan zaman Rasulullah....kerana sekarang ni zaman Ulau MAMAK...

Followers