Sunday, June 13, 2010

Perkahwinan Farhana & Radzi

Musim cuti sekolah merupakan suatu pesta perkahwinan yang melanda negara. Setiap minggu, masa tengahari akan dipenuhi dengan memenuhi undangan perkahwinan saudara mara, sahabat handai, jiran tetangga mahupun sesiapa sahaja yang mengenali dan sudi untuk menjemput kami.

Selama dua minggu berturut-turut, kami dijemput ke majlis perkahwinan sepupu kami. Minggu ini, sepupu saya melangsungkan perkahwinan manakala minggu hadapan giliran sepupu isteri saya pula.

Kehadiran adalah diwajibkan. Tak pergi, tak boleh kerana inilah masanya berkumpul dan bertemu dengan ramai saudara mara dekat dan jauh.

Semalam, kami meraikan sepupu saya Farhana yang melangsungkan perkahwinan dengan pasangannya Radzi. Pada mulanya, malas nak menggalas kamera untuk mengambil gambar. Apabila terpandangkan ramai yang 'cepuk-cepak' mengambil gambar pengantin serta hadirin, rasa gatal tangan mula menular. Sebaik makan, kamera pun dikeluarkan daripada kereta...dan inilah hasilnya.

Biarpun terlambat namun masih sempat untuk beberapa keping gambar diabadikan sebagai kenangan. Gambar penuh mungkin boleh dilayari difotoblog abang kepada Farhana, Fahmi Foto.

Poster pasangan yang bertandatangan ucapan

Pengantin lelaki, Radzi meraikan tetamu

Pengantin perempuan, Farhana menyantuni tetamu

Saya sekeluarga bergambar bersama pasangan pengantin

Apa yang menarik perhatian mereka ini?

Tok Musa

Ibu pengantin perempuan (kiri) bersama tetamu

Bapa pengantin perempuan (kiri) melayani tetamu

Bersalaman sebelum pulang

Semoga berbahagia selamanya!

Tuan rumah, Salmah Bt Musa (Mak Chu) dan Mohd
Razari B Osman (Chu)

Majlis di rumah pengantin lelaki di Kampung Beng, Lenggong Ahad ini tak dapat kami hadiri kerana membahagi jemputan ke majlis perkahwinan anak lelaki Rasid pula.
Sori...

No comments:

Followers