Thursday, February 28, 2013

Ummo jajah Dewan Serbaguna, pecah-belah masyarakat setempat


28 Februari 2013- Pengkalan Pegoh

UMNO Kawasan Gopeng sekali lagi melanggar etika kerana menggunakan Dewan Serba Guna Pengkalan Pegoh sebagai Bilik Gerakan mereka di sini.

Menurut makluman penduduk tempatan, papan tanda Bilik Gerakan BN yang dipasang di dinding Dewan Serba Guna menyerlahkan sikap UMNO yang suka melanggar etika kemasyarakatan. Malah perpaduan yang cuba dipupuk melalui aktiviti di Dewan berkenaan hancur apabila UMNO memasukkan unsur kepartian.


Saudara Anuar Ibrahim wakil penduduk Pengkalan Pegoh mengatakan hipokrit UMNO terserlah apabila kerap mengatakan PAS memecah belah perukunan penduduk tempatan melalui agenda politik dan aktiviti masjid sebaliknya UMNO lah parti pemecah belah.

"UMNO parti haprak dan miskin. bangunan perhubungan negeri sahaja gah! Di peringkat cawangan dan UPU markaz dan bilik pun tiada. Inikah parti yang dikatakan berduit dan memerintah sekian lama? PAS miskin dan dicela apabila mengutip dana di ceramah-ceramah sebaliknya mampu pula memiliki markaz dan bilik gerakan sendiri tanpa perlu menjadi parasit seperti UMNO cawangan" ulas Anuar sebagai penutup bicara.

PAS Kawasan Gopeng akan membuat laporan polis dalam masa yang terdekat mengenai salahguna Dewan Orang Ramai seluruh kawasan Gopeng.

Muhammad Nuruddin Bashah
Unit Penerangan MTD Sg Rapat

No comments:

Followers