Sunday, January 25, 2009

Tok Pa kemalangan


Tok Pa adalah panggilan anak-anak saya padanya. Adik kepada mak saya. Maknanya pak sedara saya le tu.

Sekitar jam 9.30 pagi tadi dia dan isteri ke Memory Lane (orang kata Belakang Lokane) untuk mencari apa ntah dengan isterinya bermotosikal.

Setibanya disana, ada sebuah kereta yang keluar daripada parking tanpa melihat sekeliling lalu terus melanggar motosikal tok pa ini tadi.

Tergoleklah mereka suami isteri. Si isteri berdarah di mulut (menerima jahitan di wad kecemasan Hospital Ipoh) manakala tok pa cedera pada bahagian tangannya. Jari manis dan jari kelingking kanan terkopek sehingga menampakkan tulang, katanya.


Lelaki India yang melanggar mereka tadi telah menghantar mereka ke wad kecemasan Hospital Ipoh atas desakan orang ramai disitu. Sebaik menghantar mereka di pintu Hospital, dia pun cabut. Tok Pa terlupa nak ambil nombor kenderaannya (bukan untuk tikam) untuk laporan polis nanti.

Maka, terlantarlah dia di katil wad 4A Hospital Ipoh manakala isterinya dibenarkan pulang. Tunggu doktor pakar datang untuk menjahit jarinya petang nanti, katanya.

Saya pulak kata, ada ke doktor petang ni? Petang ni kan ke Cina makan besar sambut tahun baru? Ternganga le kejap dia mengiyakan kata-kata saya itu.

Apa cerita selanjutnya...kena le saya tanya mak saya yang mengunjunginya tadi.

No comments:

Followers