Monday, January 26, 2009

Lawak Ali Rustam untuk redakan resah Tajol Rosli


Ketua dan 40 ahli Pas Musai sertai Umno

MELAKA: Ketua Pas cawangan Musai, Bukit Baru, di sini bersama-sama 40 anggota cawangan itu hari ini menyerahkan borang keanggotaan menyertai Umno.

Ismail Tumpang yang mewakili kumpulan itu menyerahkan borang keanggotaan itu kepada Pengerusi Badan Perhubungan Umno Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam, pada majlis di Kampung Musai di sini.

“Tidak ada perjuangan yang sebenarnya oleh Pas dan saya menyedari kesilapan itu dan kini menyertai Umno,” katanya kepada pemberita.

Beliau yang sudah 20 tahun menyertai Pas kecewa dengan tindak-tanduk parti itu yang kini tidak relevan dari dasar yang diperjuangkan sebelumnya. Mohd Ali yang juga Ketua Menteri dan Naib Presiden Umno, menganggap kemasukan 41 anggota PAS itu ke dalam Umno sebagai tindakan positif. - Bernama


Ajijoi ~ Biasanya taktik perang saraf sebegini hanya keluar waktu ada pilihanraya kecil atau umum. Tetapi diwaktu terdesak sebegini, taktik ini terpaksa digunakan walaupun jauh di selatan negara.
Mungkin jika diperiksa dan diteliti, ahli-ahli Pas yang didakwa keluar parti tersebut sebenarnya adalah ahli-ahli Umno sendiri yang menyamar sebagai ahli Pas.
Bagaikan lawak sandiwara apabila ahli-ahli Umno masuk Umno dipentaskan untuk mengalih perhatian Adun Umno sertai PKR di Perak.
Harapan Ali Rustam agar hati Tajol Rosli dapat terhibur sedikit dengan permainannya di Melaka dan Tajol Rosli tidak kembali menghilangkan diri bertapa di Gerik sebagaimana 10 bulan yang lalu.
Bahtera Umno kini sedang dinaiki air dan mereka berdua ini masih memegang baldi dengan harapan dapat mengeluarkan kesemua air dari bahtera dan menyelamatkan bahtera daripada terus karam.
Berjayakah mereka?.....Mari kita lihat, siapa yang kenaaaa (buat macam Ibrahim Pendek dalam filem Ali Baba Bujang Lapok).

No comments:

Followers