Saturday, June 7, 2008

EURO 2008

Malam ini bermulalah satu lagi pesta bola yang dinanti-nantikan oleh peminat bolasepak di seluruh dunia. EURO 2008 yang berlangsung di Austria dan juga Switzerland sebagai hos bersama mulai 7 Jun 2008 sehinggalah 29 Jun 2008.

Pasukan pilihan saya ialah German walaupun secara tradisinya suka menggunakan pemain-pemain yang agak berusia (kuda tua). Mungkin pemain-pemain mereka berjaya mengekalkan stamina mereka dengan mengamalkan formula makanan makjun dan minuman tongkat ali mereka sendiri.

Namun pasukan daripada Portugal juga berjaya menambat hati dengan pemain-pemain muda yang ternama dan berkaliber. Cristiano Ronaldo dan Nani daripada Manchester United pasti mencuri tumpuan digelanggang terhebat Eropah.

Pasukan negara mana pula pilihan anda? Tentu anda mempunyai selera masing-masing dan juga hujah-hujah mengapa anda memilih sesuatu pasukan itu. Kongsikan bersama untuk memeriahkan lagi suasana.

Segala-gala informasi tentang Euro 2008 ini boleh didapati disini.

Jadual perlawanan secara langsung di Malaysia sekitar jam 12 tengah malam dan 2.30 pagi setiap hari. Janganlah pulak disebabkan bola, tangungjawap kita yang lain terabai apabila mata mula mengantuk apabila orang lain sibuk memulakan hari mereka. Lagi satu nasihat saya, alangkah baiknya kalau dapat kita solat tahajud bila dah bangun tengah-tengah malam tu (ada juga yang tengok direct kedua-dua perlawanan tu tanpa tidur) misalnya waktu separuh akhir tu, 15 minit pemain-pemain berehat, kita pun lakukan solat tahajud. Takkan tak sempat 15 minit tu.

Makan bola. Tido bola. Jangan time solat pun ingat bola.

1 comment:

Anonymous said...

euro 2008
lens

Followers