Monday, June 16, 2008

Perak FA Die Hard Fan Club


Saya menerima kiriman e-mail daripada kawan saya mewakili Perak FA Die Hard Fan Club, Zaki dan Azroy (ggremaja_azroy@yahoo.com) yang meminta saya postkan gambar dan komentarnya mengenai perlawanan bolasepak Piala Malaysia diantara Perak menentang Perlis di Stadium Perak, Ipoh pada 11/06/2008.

Komentarnya begini: Walaupun Perak berjaya membuka jaringan pada awal perlawanan melalui Carlos Caseras, rata-rata perlawanan malam itu agak hambar terutama pada separuh masa pertama yang mana kedua-dua pasukan tidak menampakkan aksi yang bersungguh-sungguh.

Hanya pada separuh masa yang kedua barulah kedua-dua pasukan tampak garang. Namun, akibat kesilapan barisan pertahanan Perak, Perlis berjaya menyamakan kedudukan melalui pemain berbisanya Chipeta.

Perlawanan berakhir dengan keputusan seri, Perak 1 - Perlis 1.





Ajijoi : Saya rasa sudah tiba masanya pihak pengurusan pasukan bolasepak negeri Perak ini dirombak sesuai dengan tsunami politik yang merombak kerajaan negeri Perak.
Jurulatih pasukan, Steve Darby juga sepatutnya digantikan dengan anak Perak yang ramai berbakat diluar sana mahupun yang telah berbakti kepada pasukan bolasepak Perak selama ini. Kita perlu berani memberi kepercayaan kepada warga tempatan sepertimana pasukan Kedah yang merangkul 3 gelaran dimusim lalu bersama jurulatih tempatan.
Seperkara lagi, bagaimana Khairy Jamaludin anak Rembau, Negeri Sembilan boleh menyandang jawatan bendahari Perak FA sehingga berjaya menduduki takhta Naib Presiden FAM? Apakah jawatan bendahari Perak FA itu semata-mata sebagai batu loncatan untuk beliau pergi lebih jauh dibidang bolasepak tanahair. Bagaimana dengan hutang Perak FA sebanyak RM560,000 kepada MBI untuk sewaan Stadium Perak? Begitu kotor jadinya sukan dinegara kita apabila tangan-tangan kotor ahli politik memegang tampok pentadbiran.
Semoga pasukan bolasepak negeri Perak ini akan mengulangi kegemilangan tahun 90-an dibawah pentadbiran yang baru beserta sentuhan ajaib daripada jurulatihnya yang baru nanti.

1 comment:

acudeen said...

Acudeen wrote :
Pasukan PERAK FA sekarang makin lama makin hancur...steve punye cara tak berkesan..HAmpeh..
TAPI AKU TETAP DIE HARD FAN..
kalah menang tak kesah..

Followers