Thursday, November 18, 2010

Ibadah Qurban Surau Al-Ehsan 2010 - sembelih dan lapah


Tahun ini, saya kurang mengambil gambar kerana ditugaskan dimeja pendaftaran dan pengagihan daging. Namun begitu, sempat juga saya men'ceplos'kan diri ketengah padang untuk memenuhi ruangan blog ini dengan gambar-gambar qurban buat tatapan anda semua.

Tuan Haji Rahim melakukan sembelihan

Lembu yang telah diikat

Alamak, baru tengok pisau Rambo Zaki saja, lembu tu pun dah pengsan

Kerja melapah dilakukan oleh Chor Lambor dengan diperhatikan oleh pemuda

Yop Sudin melapah dengan dibantu oleh para pemuda

Haji Rahim melapah bersama rakan-rakan

Nak bawa kemana tu? Macam pernah tengok je adegan ni? Ingat lagi kejadian di Selangor dulu.....?

Aqil Mubashir sedang tekun melapah

Muslimat juga tidak ketinggalan untuk menyaksikan penyembelihan

Haji Dzulfida melakukan penyembelihan


Lembu yang telah disembelih

Ramai sungguh tenaga muda yang membantu tahun ini

Kapak bergaya

Chor Lambor mengapak tulang lembu

Yop Sudin memberi tunjuk ajar kepada anak-anak muda

Haji Hani dan Haji Yusoff memerhatikan kerja-kerja melapah

No comments:

Followers

Video ajijoi

Loading...