Friday, January 20, 2012

Umno BN gerun melihat kejayaan Pakatan Rakyat

IPOH, 20 Jan, Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussian menyatakan, Usaha BN untuk melihat  PR berpecah menemui jalan buntu, malahan hubungan PR semakin akrab dan kini ternyata pemimpin BN semakin gerun melihat pencapaian empat kerajaan PR yang terbukti dan teruji.

Menurut Pesuruhjaya PAS Perak, apa yang menggerunkan UMNO BN ialah  komitmen PR dengan janji 10 perkara dalam masa 100 hari. Tujuannya ialah supaya rakyat tidak perlu  menunggu selama lima tahun untuk melihat perubahan yang akan dibawa di negara ini.

Beliau menyatakan lagi  semua ini  bukannya retorik tetapi mampu untuk melaksanakan sehingga mendapat pujian daripada Ketua Audit Negara. Rakyat sudah mula berfikir jika PR mampu mengurus negeri,  walaupun dengan kekangan kewangan maka sudah pasti PR lebih mampu jika diberi mandat untuk memerintah di peringkat pusat. Kerana hasil petrolium, bijih, getah, sawit, mutiara, balak,cukai,air,emas, pasir putih, batu semuanya akan dikendalikan dengan baik dan dikembali kepada rakyat untuk dinikmati.

Sebenarnya sebahagian besar  10 perkara  sudah dilaksanakan di negeri PR sekarang. Contohnya pemberian RM500.00 setiap bulan kepada guru-guru telah dilaksanakan oleh Selangor kepada guru-guru KAFA daripada RM1000.000 kepada RM1300.00. Walaupun tidak RM500.00 sekurang-kurang sebagai permulaan. Kedua wifi percuma akan dilaksanakan di Selangor .Ketiga memulangkan konsesi air kepada rakyat, perkara in sudah berjalan di Selangor. Ini membuktikan kemampuan PR untuk menguruskan negara walaupun mempunyai kekangan kewangan, tegas beliau.

http://perak.pas.org.my/

http://ustazabubakar.wordpress.com/

No comments:

Followers