Monday, October 27, 2008

Sambutan Aidilfitri Surau Al-Ehsan


Jam telah menunjukkan pukul 9.25 malam. Anak dan isteri telah berkali menghantar sms dan juga menelefon mengingatkan tentang Jamuan Raya di Surau Al-Ehsan yang bermula jam 9.00 malam. Teman-teman sekerja masih lagi ghairah bergambar. Saya mohon berbanyak maaf kepada mereka kerana saya terpaksa meninggalkan Hotel Impiana Casuarina (Jamuan Perpisahan En. Rasid) untuk bergegas ke surau Al-Ehsan.

Sesampainya saya di surau, acara telahpun berlangsung. Orang ramai sedang menikmati juadah yang disediakan. Anak-anak dan isteri telahpun berada disana. Jemaah surau gembira menyambut ketibaan saya. Ramai yang kelihatan termasuklah tetamu yang bukan Islam.

Nasib baik saya telah berpesan awal kepada Zainal untuk mengambil gambar jamuan raya ini kerana saya mungkin terlewat tiba. Nak makan pun perut masih kenyang lagi dengan buffet di Casuarina tadi. Jadi, kerja saya hanya mengambil gambar apa-apa yang patut.

Majlis jamuan raya tahun ini dianjurkan bersama oleh Surau Al-Ehsan dan juga Parti Keadilan Rakyat Kawasan Gopeng.

Tetamu istimewa pada malam tersebut adalah Adun Simpang Pulai iaitu Chan Ming Kai yang pada acara terakhir telah berdialog dengan tetamu yang hadir mengenai pelbagai masalah dan pandangan yang dilontarkan berkaitan dengan Dun Simpang Pulai.

Lagi gambar-gambar menarik di wartasgrapat.
Ustaz Fisol membacakan doa pembukaan majlis.
Haji Amran bertindak sebagai pengerusi majlis.
Tetamu Khas. Dari kiri, Adun Simpang Pulai Chan Ming Kai, Ust Abu Bakar dan Haji Abdul Rahim Mat Arif.

Ust Abu Bakar menyampaikan ucapan alu-aluan.



Chan Ming Kai memberikan ucapan kepada hadirin.


No comments:

Followers