Thursday, October 23, 2008

Jamuan Perpisahan En. Mohd Rasid Bin Uda Osman


Malam tadi kami berkumpul di Restoran Laksamana Cheng Ho di Greentown, Ipoh bagi meraikan En. Mohd Rasid Bin Uda Osman yang mula bersara daripada Public Bank Berhad mulai bulan ini. Beliau hadir bersama isteri tersayang, Puan Saedah.

Seramai 38 orang yang terdiri daripada kakitangan PBB JYK dan juga Ipoh Garden Hire Purchase Centre berkongsi perbelanjaan untuk menjayakan jamuan perpisahan ini. Memandangkan kita masih berada di dalam bulan Syawal, jamuan ini juga diadakan bagi mengeratkan silaturrahim di antara kami. Amat payah untuk mengumpulkan pekerja muslim seramai ini di dalam satu majlis. Namun, malam ini menyaksikan betapa kepayahan itu telah berjaya dirongkai dan diharap pada masa-masa yang akan datang perjumpaan seperti ini dapat dijayakan lagi.

En. Mohd Rasid yang mula berkhidmat di Public Finance Berhad, Jalan Yang Kalsom pada tanggal 1 April 1974 sebagai messenger atau penghantar surat. Pada masa itu, basikal adalah teman karib En. Rasid dalam menjalankan tugasan hariannya.

Nasibnya mulai cerah apabila dinaikkan pangkat ke jawatan kerani pada tahun 1982 sehinggalah beliau bersara.

Mengenangkan khidmatnya dengan Public Bank Berhad selama 34 tahun ini, sudah pasti akan dihambat dengan memori lalu pada hari-hari yang mendatang. Jelas kelihatan sayu diwajahnya semasa bersalaman dengan kami semua walaupun senyuman dan gurauan tidak lekang dari bibirnya sepanjang jamuan tadi.

Jamuan ini juga turut meraikan Puan Teh Jamilah yang akan bertukar ke PBB Kampar bulan hadapan.

Semoga persahabatan kita yang sekian lama terjalin tidak berakhir di sini. Dan juga semoga cekal dan sukses menghadapi hari-hari mendatang. Selamat Bersara.

Ajijoi - En. Mohd Rasid dan isterinyalah yang menjadi 'match maker' ataupun orang tengah dalam memperkenalkan saya dan isteri saya. Jasanya sentiasa dalam ingatan dan doa kami berdua.









No comments:

Followers