Sunday, August 17, 2008

Hari terakhir Muktamar Pas

Hari terakhir Muktamar Pas ke 54 di Ipoh menyaksikan penggulungan dan sokongan terhadap usul-usul yang diketengahkan perwakilan hari sebelumnya.

Namun begitu, ucapan daripada YB Khalid Samad tentang usul berkaitan dengan Islam begitu menarik perhatian saya dan juga hadirin.

Ucapan daripada Mursyidul Am Pas, Tuan Guru Nik Aziz juga begitu meyakinkan akan perjuangan Pas terhadap Islam.

Dua wakil antarabangsa daripada Palestin dan juga Pakistan menyampaikan ucapan dengan diterjemahkan oleh Ust Nasarudin Mat Isa (Palestin) dan juga Ust Mujahid Rawa (Pakistan).

Wakil daripada Kelab Penyokong Pas Nasional, Hu Pang Chaw berjaya mencuit hati perwakilan dan juga pemerhati dengan ucapannya yang fasih berbahasa Melayu dan penuh dengan isi yang bermakna.

Presiden Pas, Haji Hadi Awang menyempurnakan muktamar dengan ucapan yang begitu berkesan dalam menetapkan hala tuju Pas di dalam arus dakwah dan siasah negara.

Ketetapan sebulat suara perwakilan menyokong kesemua usul yang dibawa menutup muktamar kali ini selesai jam 3.00 petang.






Ucapan daripada wakil Pakistan, Amir Jamaat Islami Pakistan, Qazi Hussain Ahmad dan diterjemahkan oleh Ust Mujahid Rawa


Mat Sabu melancarkan kutipan derma kilat untuk pejuang Palestin membebaskan negara mereka dan juga Masjidil Al-Aqsa. Jumlah kutipan kilat itu berjumlah melebihi RM60,000

Amanat daripada Presiden Pas
Ust Norazli Musa bersama Amir Jamaat Islami Pakistan, Qazi Hussain Ahmad.

Mat Sabu bertemu dengan kawan lama.

Perwakilan daripada Pas Bahagian Gopeng, Haji Haiyi dan Haji Amran.

YB Khalid Samad dan Hu Pang Chaw (Pengerusi Kelab Penyokong Pas Nasional)

YB Zainuddin dan Fadzil daripada unit Protokol memastikan perjalanan dan tetamu Muktamar berjalan lancar.

No comments:

Followers