Friday, October 22, 2010

Zambry sesat?

Dah lama tak dengar cerita pasal Zambry. Senyap je. Runsing pasal Perak sekarang ni negeri ketiga termiskin ke?

Baru-baru ni muncullah gambar machaa hensem(?) dia tu di blog milosuam.blogspot.com sedang menjalankan upacara yang dinamakan mengikat ancak untuk membuang sial.

Sebelum ada yang menjerit-jerit sial ataupun sialan ini anak kepadanya, mari kita lihat gambar-gambar dan komen blogger tersebut mengenai upacara itu. (Psss...upacara ni ikut ajaran Islam ke Hindu? Kalau Zambry buat, maknanya gerenti Tok Mufti dah cop Halal punya...)

Apa lagi nak dikata? Kalau pemimpin dah sesat sampai macam ni, apa lagi para penyokongnya? Gambar-gambar ini menunjukkan Menteri Besar Perak Zambry Kadir sedang melakukan upacara sesat lagi menyesatkan apabila ia dilakukan di hadapan puluhan penonton di lokasi yang tidak dikenal pasti.

Apa yang jelas di sini, perbuatan ini menimbulkan persoalan kepada kita. Inikah pemimpin yang boleh diharapkan untuk membela Agama islam? Perkara syirik ini dilakukan secara terang-terangan di hadapan para hadirin. Adakah Zambry seorang yang jahil tentang larangan agama terhadap upacara seperti ini? Sekiranya dia seorang yang jahil, adakah pemimpin seperti ini yang mahu diharapkan oleh rakyat untuk membela Islam?

Zambry Kadir melakukan bacaan doa sebelum melakukan upacara sesat!

Upacara sesat dimulai oleh Zambry.

Upacara sesat diteruskan sambil diperhatikan oleh para hadirin.

ReJaM© "Ini yang dikatakan pejuang Islam? Jauh panggang dari api! Jadi ayah Pin sesuailah!"

Jika pencacai Umno nak mempertahankan tindakan Zambry ini, silalah mengomel diruangan komen. Serlahkan pemikiran anda disana.

No comments:

Followers

Video ajijoi

Loading...