Monday, October 20, 2008

Sambutan Aidilfitri 2008 Peringkat Negeri Perak Darul Ridzuan


Sambutan Aidilfitri 2008 Peringkat Negeri Perak telah berlangsung di Stadium Indera Mulia, Ipoh malam tadi. Walaupun hujan turun dengan lebatnya, itu tidak menghalang orang ramai untuk turut serta meraikan majlis ini. Khemah-khemah yang disediakan penuh sesak dengan rakyat Perak yang ingin meraikan sambutan Aidilfitri bersama-sama pembesar negeri.

Majlis diserikan lagi dengan kehadiran DYMM Sultan Perak, Sultan Azlan Shah dan Permaisuri Bainun, DYAM Raja Dihilir, Raja Jaafar Bin Raja Muda Musa serta isteri Raja Nor Mahani bt. Raja Shahar Shah.

Kebawah duli berdua diraikan oleh Menteri Besar Perak, Hj Ir Nizar Jamaludin serta isteri dan exco-exco kerajaan negeri.

Majlis turut dihiburkan dengan dendangan nyanyian dan tarian daripada Badan Kesenian Negeri Perak dan juga penyanyi jemputan seperti Musli Ramly (P. Ramlee jelmaan) dan Ida Fazilla (Finalis Akademi Nasyid).

Jamuan seperti satay, koetiau goreng, yong tau foo, mee rebus, ketupat, kuih raya dan buah-buahan tempatan menjadi pilihan tetamu. Kesemuanya habis dalam masa yang singkat sahaja.

Majlis bersurai sekitar jam 10.00 malam apabila DYMM Sultan Perak berangkat pulang dengan diiringi oleh tetamu-tetamu yang lain.




No comments:

Followers