Saturday, May 31, 2014

Prk Teluk Intan: Pesuruhjaya Pas Perak tunjuk contoh politik matang


Pesuruhjaya Pas Perak, Tuan Haji Razman Zakaria kelihatan di mana-mana saja sepanjang kempen pilihanraya kecil P076 Teluk Intan ini. 

Ini menunjukkan bahawa beliau seorang yang bersikap 'walk the talk' ataupun 'cakap serupa bikin' apabila menunjukkan contoh yang baik kepada ahli-ahli Pas yang dinasihati beliau untuk membuktikan semangat setiakawan di dalam Pakatan Rakyat. Beliau memberikan contoh bagaimana untuk bergaul di dalam masyarakat sepertimana yang dianjurkan oleh Islam.

DAP perlu mengakui hakikat ini. Kerjasama yang diberikan Pas terutamanya Pas Perak dengan menggerakkan seluruh jentera pilihanrayanya untuk membantu kempen calon DAP itu bukanlah sembarangan. Terlalu banyak yang dikorbankan demi mempertahankan rakan di dalam Pakatan itu.

Itu contoh baik yang ditunjukkannya kepada rakan. Begitulah juga yang dilakukannya kepada musuh politik disebelah sana.

Beliau sentiasa ramah kepada siapa saja tanpa mengira siapa mereka. 

Ramahnya itu bukan hanya sekadar bersua dan bersalam, tetapi suatu yang tersirat di dalam pergaulannya itu adalah dakwah.

Dengan menunjukkan akhlak yang baik dan disenangi semua, dakwah akan terlihat tanpa mereka menyedarinya. Tidak mustahil akan ada yang terpaut untuk berbaik dan bergaul dengan Pas yang membawa mesej Islam di dalam dasar perjuangannya. 

Semoga susuh tubuh yang sasa itu boleh menjadi contoh bagaimana politik boleh dibersih dan dimatangkan dengan akhlak yang baik. Baik kepada rakan, begitu juga kepada lawan.

Politik negara perlukan lebih ramai seperti Pesuruhjaya Pas Perak itu untuk membawa rakyat dan negara ke puncak kegemilangan yang sewajarnya.





No comments:

Followers