Saturday, November 15, 2008

Karnival Kesenian Islam Sekolah Kebangsaan Rapat Setia, Ipoh


IPOH (15/11/2008) : Sekolah Kebangsaan Rapat Setia Ipoh telah menganjurkan Karnival Kesenian Islam hari ini dengan acara terbahagi kepada dua bahagian.

Bahagian Pertama : 8.00 pagi hingga 6.00 petang - Gerai Jualan/Pameran, Berkhatan beramai-ramai, Pertandingan Gubahan Bunga, Bengkel Keibubapaan, Memanah/Berkuda, Pertandingan Orkid, Telematch, ICT Game, Catur & Ping Pong, Karaoke dan Tarik Tali.

Bahagian Kedua : 8 malam hingga 11 malam - Islamic Rock Konsert, Festival Nasyid Sekolah Rendah dan Buffet Makan Malam (RM10 dewasa & RM5 kanak-kanak).

Kami sekeluarga kesana kerana anak saya, Nasuha yang bersekolah disana ingin melihat acara yang ada manakala saya pula mengambil kesempatan untuk mengambil gambar-gambar yang menarik di karnival tersebut.

Saya tercari-cari 'kesenian Islam' yang menjadi tema karnival hari ini. Yang terlintas dikepala saya pastinya bahan-bahan purba sejarah Islam, seni tulisan khat, alat-alat pertukangan dan muzik Islam dan juga yang ada kena mengena dengan Islam.
Tetapi hampa, kerana yang ada hanyalah berkhatan (Islam juga lah tu). Yang lainnya hanyalah orang ramai samada sibuk menjual ataupun membeli. Karnival membeli belah layaknya. Entahlah...




No comments:

Followers